Молитва Св анатолию

Полное описание: Молитва Св анатолию - в детальных подробностях для наших читателей.

Молитвы святым

Память: 11 / 24 ноября

Виктор Дамасский был воином, когда при императоре Марке Аврелии (конец II века) начались гонения на христиан, Виктор отказался принести жертву богам, и принял мученическую кончину. Покровитель воинов, к нему обращаются за молитвенной помощью для дарования веры, крепости духа в гонениях, для вразумления людей занимающихся оккультными практиками, гаданиями и магией.

Мученик Виктор Дамасский. Икона

Тропарь мученикам Виктору и Викентию и мученице Стефаниде, глас 4

Мученицы Твои, Господи, во страданиих своих венцы прияша нетленныя от Тебе, Бога нашего, имуще бо крепость Твою, мучителей низложиша, сокрушиша и демонов немощныя дерзости. Тех молитвами спаси души наша.

Кондак мученикам Виктору и Викентию и мученице Стефаниде, глас 4

Иже славе, Господи и всех Содетелю, Ты в мире явил еси украшенных добродетельми страстотерпцы и мученики, да имут непобедимую победу.

Величание мученикам Виктору и Викентию и мученице Стефаниде

Величаем вас, страстотерпцы святии Виктор, Викентие и Стефанидо, и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте.

Молитва мученику Виктору

О святый угодниче Божий, славный мучениче Викторе! Подвигом добрым подвизався на земли, восприял еси на небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже взирающе на святый твой образ, радуемся о преславнем скончании жительства твоего и чтим святую память твою. Ты же, предстоя престолу Божию, приими моления наша и ко Всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед, напастей, и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына, и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.

Православные акафисты

Кондак 1

Изрядному делателю молитвы умныя, богодохновенному учителю монашеских чинов, старцу Анатолию похвальная восписуем. Ты же, отче, настави нас на стези богоугодныя, да в радости зовем ти:

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Икос 1

Мирскаго треволнения избежав, преподобне, Богу посвящен быв от родителей, якоже Самуил. Сего ради юношеское твое благочестие похваляюще, вопием ти:

Радуйся, благочестивое Богу приношение.

Радуйся, боголюбивым родителем твоим похваление.

Радуйся, от юности твоея противу греха подвизавыйся.

Радуйся, в зрелости твоей венцем победы венчавыйся.

Радуйся, молитвами детскими украсивый душу твою.

Радуйся, слезами чистыми оросивый ланиты твоя.

Радуйся, девство соблюл еси, яко зеницу ока.

Радуйся, молитву стяжал еси, яко Херувимския очи.

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Кондак 2

Яко елень благороден притекл еси на пажить старческаго окормления, выю твою повинув богомудрому старцу Макарию, иже злаком духовных речений тя напита. Ты же благодарно Богу воззвав: Аллилуия.

Икос 2

Иноческим житием вдохновивыйся, богомудре отче, постничество, послушания, труды и бдения строго держа. Сего ради окованный мужеством сосуд души твоея соделал еси. Темже приими похвалы сия:

Радуйся, послушниче прилежный.

Радуйся, иноче благоговейный.

Радуйся, монашескаго чина украшение.

Радуйся, ангельскому ликостоянию соревнователю.

Радуйся, добродетельми яко звездами уяснил еси житие твое.

Радуйся, яко от тмы страстей очистил еси душу твою.

Радуйся, светлая во Христе совесте.

Радуйся, чистое о Бозе сердце.

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Кондак 3

Иосифом Прекрасным тя святитель Игнатий нарекл есть, отче Анатолие, егда о молитве умней тя вопроси. Ты же ясно учение святоотеческое возвестил еси ему. Темже удививыйся ответу твоему, возопи: Аллилуия.

Икос 3

Смирением яко покровом Божиим тя охраняше богомудрый старец Макарий и противу похвал обличеньми тя наставляше. Ты же укорения от старца яко воду чистительную приимал еси. Сего ради чистоте души твоея дивящеся, сице тебе вопием:

Радуйся, благодушное укоризны терпение.

Радуйся, доблемудрое к трудам понуждение.

Радуйся, от мирских похвал удаление.

Радуйся, нищеты иноческия взыскание.

Радуйся, яко старцу твоему всякий помысл открывал еси.

Радуйся, яко всякую страсть мечем разсуждения заклал еси.

Радуйся, послушанием животворным волю свою умертвивый.

Радуйся, нечувствие яко камень от сердца твоего отваливый.

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Кондак 4

Умную молитву яко меч обоюдоострый восприял еси, отче Анатолие, якоже в чине пострига монашескаго о сем глаголется, имже посекл еси плевелы страстей и всякое вражие приражение отразив, присно взываяй Богу: Аллилуия.

Икос 4

Со смиренномудрием сочетал еси молитвенное делание, отче мудре, яко против гордых демонов брань подъял еси, в нейже победу законную получил еси. Сего ради песенныя тебе исплетаются венцы:

Радуйся, молитвы столпе.

Радуйся, смирения высото.

Радуйся, гордых демонов попаляяй.

Радуйся, молитвенным бичем их погоняяй.

Радуйся, светлых Ангелов умным созерцанием привлекаяй.

Радуйся, иноческия чины сердечным умилением вдохновляяй.

Радуйся, Иисусову молитву яко дыхание стяжал еси.

Радуйся, ветром Духа Святаго в пристань безстрастия достигл еси.

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Кондак 5

Оптинских Старцев явился еси достойный приемниче, яко степени добродетелей прошел еси под водительством богомудрых отцев. Сего ради дар сыноположения от Духа Святаго приял еси, Богу отцев наших вопиюще: Аллилуия.

Икос 5

Ввоинился еси в полк Старцев Оптинских, отче Анатолие, бронями благодати обложен и дарами многоразличными окружен Духа Святаго. Сего ради спасаеши от бед к тебе прибегающия и в благодарности зовущия:

Радуйся, равностоятелю отцев Оптинских.

Радуйся, единомысленниче святых Отцев.

Радуйся, церковнаго Предания непоколебимое утверждение.

Радуйся, цевнице благозвучная мудрых изречений.

Радуйся, даров многоразличныя благодати сокровище.

Радуйся, скорый подателю многообразныя помощи.

Радуйся, яко унаследовал еси Амвросиеву любовь богоподражательную.

Радуйся, яко Макариево восприял еси богомудрие.

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Кондак 6

Образ монашескаго совершенствования явил еси твоей пастве, отче Анатолие, яко на дщице души твоея начертал еси изящныя цветы многих добродетелей, наипаче же молитву непрестанную в сердце стяжав, Богу поющую: Аллилуия.

Икос 6

Терпением стяжал еси душу твою, по слову Христа Господа, в умнем делании пребывая день и нощь, присно взыскуя Господа, и обрел еси вход в клети сердечней в Царствие Божие. Сего ради песнопении тя величаем славословными:

Читайте так же:  Молитвы Святым Матроне

Радуйся, делателю молитвы умно-сердечныя.

Радуйся, хранителю сокровища богодарованнаго.

Радуйся, лествице Ангельскаго восхождения.

Радуйся, мосте преходяй страстей море.

Радуйся, яко благодати причастился еси тамошнего блаженства.

Радуйся, яко на земли живый гражданином был еси будущаго века.

Радуйся, имже восхождение в молитве обретаем.

Радуйся, имже нерадение духовное побеждаем.

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Кондак 7

Восхождение положил еси отче в сердце твоем, в горнее устремляяся богодарованною твоею молитвою, аможе достигл еси ангелоподобнаго совершенства, с лики бесплотными присно поя Богу: Аллилуия.

Икос 7

Оптинский старец Амвросий, яко виде тя, отче Анатолие, в возраст Христов пришедша, гражданина тя горняго Иерусалима нарекл есть, еще на земли живущаго. Мы же совершенству твоему чудящеся, сице тебе зовем:

Радуйся, земный небожителю.

Радуйся, горняго Иерусалима служителю.

Радуйся, монашествующих богомудрый наставниче.

Радуйся, молитвенником духоносный учителю.

Радуйся, непарительное пребывание в молитве.

Радуйся, созерцательное устроение ума.

Радуйся, чистое зрение невечерняго света.

Радуйся, ясное видение сокровенных таин.

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Кондак 8

Якоже от корене благаго произрасте близ Оптиной обитель Шамординская, юже насади богомудрый Амвросий, еяже управление духовное тебе поручи, отче Анатолие, да наставиши сестры Богу достойно служити, вопиющия Ему непрестанно: Аллилуия.

Икос 8

Светильник явился еси богозарный, отче Анатолие, световодяй к невечернему дню чада твоя, от нощи неведения избавляяй и от страстей изымаяй, вопиющих тебе сия:

Радуйся, светильник под спудом житейския толстоты несокрытый.

Радуйся, граде на верху горы добродетелей стояй сооруженный.

Радуйся, на тверде умней незаходимое светило.

Радуйся, на высоте духовней разсуждения звездо.

Радуйся, сладким именем Иисусовым питаяй чада твоя.

Радуйся, мечем обоюдоострым слова Божия посецаяй враги твоя.

Радуйся, невестоводец церковный душ Богу посвященных.

Радуйся, обручник монашеских чинов Церкви – Невесте Христовой.

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Кондак 9

Литургии Божественныя был еси благоговейный служителю, отче Анатолие, яко к Истинней Лозе духом твоим привился еси, темже источил еси яко сладкое вино поучения твоя веселящия сердца, и к трапезе Христовой привлекающия чада твоя, благодарно поющия Богу: Аллилуия.

Икос 9

Ангелов сослужащих тебе Божественную литургию сподобился еси имети, отче Анатолие, егда с праведным Иоанном пастырем Кронштадтским сослужил еси. Сего ради ангелоподобному твоему житию чудящеся, ангелолепную тебе приносим хвалу:

Радуйся, Божественныя чаши умиленный причастниче.

Радуйся, Безкровныя жертвы трепетный совершителю.

Радуйся, небо отверзый молитвами твоими.

Радуйся, яко славословиши и ныне с Ангельскими чинми.

Радуйся, Ангелов яко диаконов имел еси тебе служащими.

Радуйся, Ангелоревностному Иоанну примером быв для подражания.

Радуйся, яко тебе ради тайнам Христовым с трепетом приобщаемся.

Радуйся, яко тебе ради на Литургию яко к Ангельскому служению поспешаем.

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Кондак 10

Возрастил еси сад в души твоей добродетелей неувядаемых, отче Анатолие, пост и бдение, целомудрие и чистоту, любы евангельскую и молитву духодвижную, за ны Бога умоляющую, еюже и поеши присно: Аллилуия.

Икос 10

Ароматами молитвы твоея богодарованныя присно увеселяеши чад твоих, отче богоносне, еюже и посещаеши и просвещаеши и спасаеши от бед и напастей многоразличных, вопиющих тебе сицевая:

Радуйся, молитвы боговдохновенная цевнице.

Радуйся, органе псалмопения, движимый Духом Святым.

Радуйся, чистоты сердечныя строгое соблюдение.

Радуйся, памяти о Бозе быстрое воспламенение.

Радуйся, от молитвы деятельное рождение любве являеши.

Радуйся, от хранения ума духовный плод созерцания показуеши.

Радуйся, имже пленений ума свобождаемся.

Радуйся, имже непрестанно молитися научаемся.

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Кондак 11

Оптинскаго старчества светоносное украшение явился еси, отче Анатолие, добродетельми яко звездами просветивый житие твое, имиже твердь души твоея лепотну соделав, Богу украсившему небо звездами взывая: Аллилуия.

Икос 11

Твердь Церковную озарил еси отче сиянием молитвы твоея и якоже солнце богокрасное прогнал еси тьму бесовскую, лучами любве согреваяй чада твоя, демонская попаляяй полчища. Сего ради во свете деяний твоих якоже во дни ходяще сице тебе вопием:

Радуйся, солнцезрачный проповедниче.

Радуйся, молитвы богосиянный светильниче.

Радуйся, теплотою любве согреваяй чада твоя.

Радуйся, светом смирения попаляяй демоны.

Радуйся, во тьме неведения возсиял еси яко разсуждения звездо.

Радуйся, сердце твое явися яко небо невместимое.

Радуйся, сыне невечерняго дне.

Радуйся, трисолнечнаго Божества таинниче.

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Кондак 12

Чертог узрел еси, отче Анатолие, Христов украшенный, готовый прияти душу твою облеченную в ризу брачную. Темже от одра смертнаго возстал, кресту поклонился еси и руки воздев, возопил еси: о Троице, приими душу мою, Тебе вопиющую: Аллилуия.

Икос 12

Естество понудил еси трудами постническими и вышеестественную светлость и ангелоподобную добродетель стяжал еси, отче Анатолие, ко Господу преставился еси, почестей венец от Него прием. Сего ради мы, чада твоя, словесный венец похвал тебе приносим:

Радуйся, молитвенная похвало оптинскаго старчества.

Радуйся, созерцательная высото труднодостижимая Ангелом.

Радуйся, яко чистоту ума стяжал еси присносиятельную.

Радуйся, яко Троичным Светом озарился еси богозрительно.

Радуйся, огнезрачным Серафимам подобниче.

Радуйся, шестокрылым Херувимам сликовниче.

Радуйся, умныя молитвы тихогласное произведение.

Радуйся, еяже таинственному сердцевращению нас научение.

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Кондак 13

О, возлюбленне авво Анатолие, веруем, яко чистою душею совершил еси путь истины правый, и предстоиши ныне пред Господем славы, в вечном свете небесных обителей, в лице Его верных служителей. Темже нас утомленных душевною борьбою, помяни в молитве святей, вопиющих Христу: Аллилуия.

Икос 1

Мирскаго треволнения избежав, преподобне, Богу посвящен быв от родителей, якоже Самуил. Сего ради юношеское твое благочестие похваляюще, вопием ти:

Радуйся, благочестивое Богу приношение.

Радуйся, боголюбивым родителем твоим похваление.

Радуйся, от юности твоея противу греха подвизавыйся.

Радуйся, в зрелости твоей венцем победы венчавыйся.

Радуйся, молитвами детскими украсивый душу твою.

Радуйся, слезами чистыми оросивый ланиты твоя.

Радуйся, девство соблюл еси, яко зеницу ока.

Радуйся, молитву стяжал еси, яко Херувимския очи.

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Кондак 1

Изрядному делателю молитвы умныя, богодохновенному учителю монашеских чинов, старцу Анатолию похвальная восписуем. Ты же, отче, настави нас на стези богоугодныя, да в радости зовем ти:

Читайте так же:  Благодарная молитва к Богу

Радуйся, Анатолие, зерцало молитвы умныя.

Молитва преподобному Анатолию Оптинскому

Православные акафисты

Кондак 1

Изрядный утешителю народа Божия, оптинскаго старчества тихая похвало, монахов и мирян учителю любезнейший, отче Анатолие преподобне, похвальное пение приими тебе любовию зовущих:

Радуйся, Анатолие, народа Божия утешение.

Икос 1

Зарею благочестия просиял еси в мире издетска, Бога возлюбил еси преподобне всем сердцем твоим и даже до старости огнь любве не угасил еси. Сего ради лучами твоего попечения просветившеся сице тебе зовем:

Радуйся, лучу тихия радости.

Видео (кликните для воспроизведения).

Радуйся, лице имеяй исполненное светлости.

Радуйся, звездо прекрасная на тверди Церковней.

Радуйся, духа Утешителя хладе тонкий.

Радуйся, чистая реко Божественных поучений.

Радуйся, бездонная глубино Христова милосердия.

Радуйся, подражателю человеколюбия Божия.

Радуйся, непостижимая широто Божественнаго долготерпения.

Радуйся, Анатолие, народа Божия утешение.

Кондак 2

Мир оставил еси отче Анатолие, матере твоея благословение исполнив и свободу от житейских попечений улучив, Богу посвятил еси живот твой, благодарно поя: Аллилуия.

Икос 2

Испил еси от источника премудрости старческия, при Амвросии послушание проходя, послежде при старце Иосифе сладкую воду учения святоотеческаго с наслаждением пия. Сего ради зной страстей наших прохлаждаеши, вопиющих тебе сия:

Радуйся, струе слезнаго умиления.

Радуйся, езеро кротости невозмутимое.

Радуйся, волно небурная воздыханий святых.

Радуйся, тихая пристань сладчайших молитв.

Радуйся, яко на кораблице послушания преплыл еси море страстей.

Радуйся, яко во глубине безмолвия обрел еси бисер добродетелей.

Радуйся, Амвросиево воспитание.

Радуйся, Иосифово благодерзновение.

Радуйся, Анатолие, народа Божия утешение.

Кондак 3

Молитвою и постом отразил еси стрелы вражия, добродетелию же послушания страстей совлеклся еси, и в мужа возраста духовнаго достигл еси молитвами старцев твоих, отче Анатолие, благодарно взываяй Богу: Аллилуия.

Икос 3

Яко камень честный ограненный послушанием явился еси, отче Анатолие, всякое искушение отразивый непоколебимою твоею верою, сего ради вставлен был еси в венец златый собора старцев оптинских. Нас же колеблемых искушеньми утверди на камени веры вопиющих тебе:

Радуйся, Церкве честное украшение.

Радуйся, добродетелей изящное изваяние.

Радуйся, непоколебимое утверждение старчества.

Радуйся, благоотишное пристанище гонимых за Христа.

Радуйся, кристалловидная чистото сердечная.

Радуйся, златоблистающее горение любве.

Радуйся, тихосветлое сияние собора оптинскаго.

Радуйся, просвещение нашея темноты.

Радуйся, Анатолие, народа Божия утешение.

Кондак 4

Исполнил еси утешением духовным обитель Оптинскую, отче Анатолие, яко духа Утешителя всебогатно стяжал еси, Егоже действием всякия слезы от очей верных отерл еси, в радости поющим Утешителю: Аллилуия.

Икос 4

Заповедьми евангельскими снабдивый душу твою, словом Божиим яко мечем обоюдоострым искоренивый страсти греховныя, и скорби грех ради наших находящия отсекл еси, отче Анатолие, людем к тебе приходящим. Сего ради в радости духовней от скорбей избавльшиися тебе вопияху:

Радуйся, утешения духовнаго подателю.

Радуйся, страстей греховных искоренителю.

Радуйся, скорби претворяяй в радости.

Радуйся, слез изсушаяй источники.

Радуйся, крылами Параклита осененный.

Радуйся, Егоже действием в небо вознесенный.

Радуйся, радостотворнаго плача наставниче.

Радуйся, смиренномудрых поучений источниче.

Радуйся, Анатолие, народа Божия утешение.

Кондак 5

Утешительное твое человеколюбие многое, подражателя Бога тя яви, отче Анатолие, яко сердце твое широтою любве Божия распространил еси и всякому приходящему сострадалец был еси и наставник богомудрый, прелагающий скорби в благодарную песнь Христу: Аллилуия.

Икос 5

Сострадательная твоя любы, отче Анатолие, в дом Пресвятыя Богородицы тя всели, еже бысть в монастыре церковь больничная, и тамо страждущия и обремененныя грехами деннонощно приимал и утешал еси. Сего ради от многия любве нашея приими сия похвалы:

Радуйся, целителю недугов телесных.

Радуйся, утешителю скорбей душевных.

Радуйся, добродетели безсребренников подражателю.

Радуйся, таинства елеосвящения благоговейный совершителю.

Радуйся, яко Церковь Богоматере в дом милосердия претворил еси.

Радуйся, яко тамо мощми твоими почил еси.

Радуйся, благолепное украшение храма Божия.

Радуйся, благовонное утешение Духа Святаго.

Радуйся, Анатолие, народа Божия утешение.

Кондак 6

Трудами пастырскаго твоего окормления многия овцы Христовы на пажити церковней воспитал еси, и поученьми твоими яко тихою песнию свирели пастушеския, ко источником благодати привлекл еси. Сего ради Пастыреначальника Христа прославляем, даровавшаго нам таковаго пастыря, благодарно поем: Аллилуия.

Икос 6

Заветныя твоя глаголы, отче Анатолие, яко светильник во тьме светящий прияхом, имиже учил еси в скорбех ко Христу Подвигоположнику прибегати, в заповедех Его непорочно ходити, немощи же смирением, самоукорением и покаянием исправляти и вся в житии молитвою благоуправляти. Таковому богоугодному жительству от тебе научении, благодарно тебе вопием:

Радуйся, пастырю богомудрый.

Радуйся, учителю вселюбезный.

Радуйся, слакоречивыя уста имевый.

Радуйся, молитву сердобольную стяжавый.

Радуйся, свиреле благозвучная Христовых учений.

Радуйся, жезле прогоняяй богопротивныя учения.

Радуйся, смиренномудрия кладезю глубочайший.

Радуйся, полезных советов светильник ярчайший.

Радуйся, Анатолие, народа Божия утешение.

Кондак 7

Мудрость неземную и кротость голубиную стяжал еси, отче, по слову евангельскому, еже наставляти ко спасению приходящия люди к тебе. Сего ради под крылами утешений твоих мирствуют чада твоя, питаемыя благодатию от евангельскаго слова, в радости поюще Христу: Аллилуия.

Икос 7

Истинною любовию ко Христу распалаемь, злобу демонов всю испепелили еси, и обидящим тя и гонящим тя благость и милосердие явил еси. Сего ради богоподражательное твое житие прославляюще, сице тебе вопием:

Радуйся, утешения любвеобильный источниче.

Радуйся, умиления приснотекущий поточе.

Радуйся, сияние добродетельнаго пламене.

Радуйся, демонов разрушаяй огнепалящая стреляния.

Радуйся, чада покрываяй любовию.

Радуйся, враги побеждаяй благостию.

Радуйся, яко тобою тихомирствуем с ближними.

Радуйся, яко тобою враждующии примиряются.

Радуйся, Анатолие, народа Божия утешение.

Кондак 8

Якоже солнце испустил еси лучи милости твоея, отче Анатолие, и вся приходящия к тебе утешил еси и болящия исцелил еси и малодушныя утвердил еси в вере стояти непоколебимо, и за вся приключшееся Богу возсылати благодарную песнь: Аллилуия.

Икос 8

Главу добродетелей стяжал еси, отче Анатолие, неотпадающую имеяй в сердце любовь, слово же деятельное пророческою солию приправленное, от гнилости избавляющее страстей, и всем вся был еси по апостольскому слову, да спасеши и ко Христу приведеши вопиющих тебе сицевая:

Радуйся, благоухание Христовыя любве.

Радуйся, соль пророческаго словесе.

Читайте так же:  Молитвы по изгнанию демона

Радуйся, мед от камене трудов подвижнических искапаяй.

Радуйся, сладость церковную от непрестанных молитв источаяй.

Радуйся, разсуждения мерило известное.

Радуйся, глубино премудрости старческия.

Радуйся, язвы греховныя прижигаяй словом обличения.

Радуйся, к добродетельной жизни привлекаяй словом похваления.

Радуйся, Анатолие, народа Божия утешение.

Кондак 9

Ловца человеком сотвори тя Господь, якоже и апостола Петра, мрежу бо любве твоея распростерл еси и уловил еси множество скорбящих, чающих Христова утешения, егоже изобильно подал еси и миром Христовым одарил еси скорбящих и сотворил еси их в радости пети Богу: Аллилуия.

Икос 9

Утешение народу страждущему явился еси отче Анатолие, слава и похвала обители оптинския, радостию Воскресения Христова всех облистал еси, якоже саровский подвижник Серафим. Темже унывающия вся приободрил еси Господеви со тщанием работати, нас же сподоби радости вкусити воскрешения души вопиющих тебе с любовию:

Радуйся, зиму скорбей прогоняяй.

Радуйся, весну покаяния приносяй.

Радуйся, серафимову радость о Бозе стяжавый.

Радуйся, светом Воскресения всех облиставый.

Радуйся, в печалех утешителю наискорейший.

Радуйся, в страданиих помощник вернейший.

Радуйся, яко уныние тобою прогнася.

Радуйся, яко сердце тобою взыграся.

Радуйся, Анатолие, народа Божия утешение.

Кондак 10

Благодать Утешителя в тя вселившаяся, печальника земли русския тя яви. Сего ради скорбьми обуреваемии и бедами сокрушаемии люди российстии благодатию Духа Святаго утешал и укреплял еси. Мы же утешителеву благодать в тя вселившуюся ведуще, Утишителю всех бурь житейских вопием: Аллилуия.

Икос 10

Изсушил еси слезы страждущих, отче Анатолие, лучами божественныя твоея любве и великое благочестия училище показал еси, происходящее от терпения скорбей. Яко по словеси апостольскому скорбь терпение соделовает, а надежда не постыжает, но Духом Святым утешает верных сердца. Темже по лествице сицевой восходяще сице тебе вопием:

Радуйся, терпеливое несение скорбей.

Радуйся, многотрудное попечение о пастве.

Радуйся, каменосердечнаго устроения разрушение.

Радуйся, благоумиленнаго сокрушения созидание.

Радуйся, яко лествицу деятельнаго восхождения показал еси.

Радуйся, яко смиренномудрием вход в клеть сердечную явил еси.

Радуйся, плач по Бозе подаваяй.

Радуйся, слезы страждущих изсушаяй.

Радуйся, Анатолие, народа Божия утешение.

Кондак 11

Насадил еси в вертограде оптинстем цветы твоих добропобедных подвигов, от нихже исцеления почерпают входящия вонь и прославляют житие твое исповедническое, отче Анатолие, егоже яко сладчайший плод старческаго служения принесл еси Христу, вопия: Аллилуия.

Икос 11

Напрасно безбожники тя в темницу заключити восхотеша, уже и оковы уготоваша тебе, обаче день пождати испросил еси у них, отче богомудре, воньже честную кончину от Господа приял еси. Темже победу совершил еси без крове и венцем новомученическим увязлся еси. Сего ради таковому твоему дерзновению чудящеся, сице тебе вопием:

Радуйся, благоухание Христово.

Радуйся, безбожным воння в смерть.

Радуйся, яко положил еси душу свою за паству твою.

Радуйся, яко привел еси паству твою ко Христу.

Радуйся, преподобноисповедников российских светоче премудрый.

Радуйся, преподобномученицы Елисаветы наставниче предобрый.

Радуйся, яко смерть послушна бысть тебе.

Радуйся, яко Воскресителя всех стяжал еси в себе.

Радуйся, Анатолие, народа Божия утешение.

Кондак 12

Антихриста богомерзкаго близгрядущее пришествие провидел еси, отче Анатолие, темже чадам твоим молитву составил еси, да от обольщения его укроет Господь в сокровенней пустыне спасения люди православныя, и крепость и мужество и твердое исповедание да подаст чтущим ю и в покаянии поющим Богу: Аллилуия.

Икос 12

Гибель державы российския провидел еси отче Анатолие, темже и пророчества от устен богоприятных источил еси: яко корабль державы российския бурею будет разбит, обаче созиждет его Кормчий вселенныя Господь, и паки поплывет по пути богоначертанному. Мы же сбытие словес твоих зряще, сице тебе вопием:

Радуйся, Христов пророче досточудный.

Радуйся, таинниче Параклитов богоприятный.

Радуйся, запечатленная книго таин Божиих.

Радуйся, отверстое сердце молитв дерзновенных.

Радуйся, судеб российских тайнозрителю.

Радуйся, велений Господних сказателю.

Радуйся, яко пророчества твоя зримо сбываются.

Радуйся, яко предстательством твоим чада твоя утешаются.

Радуйся, Анатолие, народа Божия утешение.

Кондак 13

О, богоносне отче Анатолие, Духа Святаго честное обиталище, яко дерзновение стяжавый к Параклиту непостыдное, испроси нам у Него утешения отверсти сладкия источники, да Божественною тихостию насладившеся вся греховная яже в мире омерзим, благодарно поюще Богу: Аллилуия.

Сей Кондак глаголи трижды, посем Икос 1 и Кондак 1.

Молитва преподобному Анатолию Оптинскому Младшему

О, пречестная главо и Утешителя богоприятное селение, богомудре отче наш Анатолие. Ты Господеви поработал еси со страхом и заповеди Его исполнил еси неленостно. Сего ради дарованьми различными исполни твою душу Христос, наипаче же излия на тя дар Божественного утешения. Имже многия люди обременныя горем, страданьми и бедами, яко отец милосердый утешил и ободрил еси, и многия души в годину гонений на Церковь Русскую спасл еси от искушений и заблуждений. Темже ведуще тя и по смерти жива, и мы обуреваемии многоразличными бедами и скорбями еще же и страстями, к тебе припадаем и милостивно просим: посети стадо твое еже умножи Христос твоими молитвами и сущим в тебе дарованием утешения, устави бурю негодования Божия яже грехов ради наших на ны движимую, утеши озлобленныя люди, даждь ослабу изнемогшим от искушений злохитроснаго змия и от непомерных соблазнов спаси нас погибающих.

Наипаче же моли Господа Вседержителя да избавит нас от обольщения богомерзкаго и злаго антихриста близгрядущаго, и укрыет нас от сетей его в сокровенной пустыни своего спасения. Да подаст нам крепость и мужество твердаго исповедания имене Его святаго, да не отступим страха ради диавольскаго и не отречемся от Спасителя и Искупителя нашего и от святыя Его Церкве. Но да подаст нам день и нощь плач и слезы о гресех наших еже помиловатися нам на Страшнем Суде Его, по твоим богоугодным отче молитвам. Аминь.

Православный Церковный календарь

Календарь на год ►

О календаре
Богослужения
Посты
Библейские чтения
Праздники
Календарь
венчаний
Дни особого поминовения усопших 2019
Дни поминовения новопреставленных
Подписка

Мученик Анато ́ лий Никомидийский

День памяти

Житие

Мученики Анатолий и Протолеон Никомидийские

Па­мять му­че­ни­ков Ана­то­лия и Про­то­лео­на от­ме­ча­ет­ся в один день со свя­тым ве­ли­ко­му­че­ни­ком Ге­ор­ги­ем и ца­ри­цей Алек­сан­дрой. Ви­дя ве­ру и му­же­ство св. Ге­ор­гия, эти во­и­ны уве­ро­ва­ли во Хри­ста и от­кры­то за­яви­ли об этом. Их тут же обез­гла­ви­ли.

Читайте так же:  Сильная православная молитва о замужестве

Великомученик Георгий Победоносец, мученики Анатолий и Протолеон Никомидийские и иные

Свя­той ве­ли­ко­му­че­ник Ге­ор­гий По­бе­до­но­сец, ро­дом из Кап­па­до­кии (об­ласть в Ма­лой Азии), вы­рос в глу­бо­ко ве­ру­ю­щей хри­сти­ан­ской се­мье. Его отец при­нял му­че­ни­че­скую кон­чи­ну за Хри­ста, ко­гда Ге­ор­гий был еще в дет­ском воз­расте. Мать, вла­дев­шая име­ни­я­ми в Па­ле­сти­не, пе­ре­се­ли­лась с сы­ном на ро­ди­ну и вос­пи­та­ла его в стро­гом бла­го­че­стии.

По­сту­пив на служ­бу в рим­ское вой­ско, свя­той Ге­ор­гий, кра­си­вый, му­же­ствен­ный и храб­рый в сра­же­ни­ях, был за­ме­чен им­пе­ра­то­ром Дио­кли­ти­а­ном (284–305) и при­нят в его стра­жу со зва­ни­ем ко­ми­та – од­но­го из стар­ших во­е­на­чаль­ни­ков.

Им­пе­ра­тор-языч­ник, мно­го сде­лав­ший для воз­рож­де­ния рим­ско­го мо­гу­ще­ства и яс­но по­ни­мав­ший, ка­кую опас­ность пред­став­ля­ет для язы­че­ской ци­ви­ли­за­ции тор­же­ство Рас­пя­то­го Спа­си­те­ля, в по­след­ние го­ды прав­ле­ния осо­бен­но уси­лил го­не­ния на хри­сти­ан. На со­ве­те се­на­та в Ни­ко­ми­дии Дио­кли­ти­ан предо­ста­вил всем пра­ви­те­лям пол­ную сво­бо­ду в рас­пра­ве над хри­сти­а­на­ми и обе­щал свою все­мер­ную по­мощь.

Свя­той Ге­ор­гий, узнав о ре­ше­нии им­пе­ра­то­ра, раз­дал ни­щим своё на­след­ство, от­пу­стил на во­лю ра­бов и явил­ся в Се­нат. Му­же­ствен­ный во­ин Хри­стов от­кры­то вы­сту­пил про­тив им­пе­ра­тор­ско­го за­мыс­ла, ис­по­ве­дал се­бя хри­сти­а­ни­ном и при­звал всех при­знать ис­тин­ную ве­ру во Хри­ста: “Я раб Хри­ста, Бо­га мо­е­го, и, упо­вая на Не­го, пред­стал сре­ди вас по сво­ей во­ле, что­бы сви­де­тель­ство­вать об Ис­ти­не”. “Что есть Ис­ти­на?” – по­вто­рил во­прос Пи­ла­та один из са­нов­ни­ков. “Ис­ти­на есть Сам Хри­стос, го­ни­мый ва­ми”, – от­ве­чал свя­той.

Оше­лом­лен­ный дерз­но­вен­ной ре­чью доб­лест­но­го во­и­на, им­пе­ра­тор, ко­то­рый лю­бил и воз­вы­шал Ге­ор­гия, по­пы­тал­ся уго­во­рить его не гу­бить сво­ей мо­ло­до­сти, сла­вы и че­сти, но при­не­сти, по обы­чаю рим­лян, жерт­ву бо­гам. На это по­сле­до­вал ре­ши­тель­ный от­вет ис­по­вед­ни­ка: “Ни­что в этой не­по­сто­ян­ной жиз­ни не осла­бит мо­е­го же­ла­ния слу­жить Бо­гу”. То­гда по при­ка­зу раз­гне­ван­но­го им­пе­ра­то­ра ору­же­нос­цы ста­ли ко­пья­ми вы­тал­ки­вать свя­то­го Ге­ор­гия из за­ла со­бра­ния, что­бы уве­сти в тем­ни­цу. Но са­ма смер­то­нос­ная сталь ста­но­ви­лась мяг­кой и гну­лась, как толь­ко ко­пья ка­са­лись те­ла свя­то­го, и не при­чи­ня­ла ему бо­ли. В тем­ни­це му­че­ни­ку за­би­ли но­ги в ко­лод­ки и при­да­ви­ли грудь тя­же­лым кам­нем.

Им­пе­ра­тор еще бо­лее оже­сто­чил­ся. Не те­ряя на­деж­ды сло­мить свя­то­го Ге­ор­гия, он пре­да­вал его на но­вые страш­ные пыт­ки. Сбро­сив в глу­бо­кий ров, свя­то­го му­че­ни­ка за­сы­па­ли не­га­ше­ной из­ве­стью. Че­рез три дня его от­ко­па­ли, но на­шли его ра­дост­ным и не­вре­ди­мым. Свя­то­го обу­ли в же­лез­ные са­по­ги с рас­ка­лен­ны­ми гвоз­дя­ми и с по­бо­я­ми по­гна­ли до тем­ни­цы. Утром же, ко­гда его при­ве­ли на до­прос, бодро­го, со здо­ро­вы­ми но­га­ми, он ска­зал им­пе­ра­то­ру, что ему по­нра­ви­лись са­по­ги. Его би­ли во­ло­вьи­ми жи­ла­ми так, что те­ло и кровь сме­ша­лись с зем­лей, но му­же­ствен­ный стра­да­лец, под­креп­ля­е­мый си­лой Бо­жи­ей, оста­вал­ся не­пре­клон­ным.

Ре­шив, что вол­шеб­ство по­мо­га­ет свя­то­му, им­пе­ра­тор при­звал волх­ва Афа­на­сия, что­бы тот су­мел ли­шить свя­то­го чу­до­дей­ствен­ной си­лы или отра­вил его. Волхв пре­под­нес свя­то­му Ге­ор­гию две ча­ши со сна­до­бья­ми, од­но из ко­то­рых долж­но бы­ло сде­лать его по­кор­ным, а дру­гое – умерт­вить. Но и зе­лья не дей­ство­ва­ли – свя­той по-преж­не­му об­ли­чал язы­че­ские суе­ве­рия и сла­вил Ис­тин­но­го Бо­га.

На во­прос им­пе­ра­то­ра, ка­кая же си­ла по­мо­га­ет му­че­ни­ку, свя­той Ге­ор­гий от­ве­чал: “Не ду­май, что не вре­дят мне му­ки бла­го­да­ря че­ло­ве­че­ско­му уси­лию, – я спа­са­юсь толь­ко при­зы­ва­ни­ем Хри­ста и Его си­лою. Ве­ру­ю­щий в Не­го ни во что вме­ня­ет му­че­ния и спо­со­бен со­тво­рить де­ла, ко­то­рые со­тво­рил Хри­стос” (Ин.14:12). Дио­кли­ти­ан спро­сил, ка­ко­вы же де­ла Хри­сто­вы. – “Сле­пых про­све­щать, про­ка­жен­ных очи­щать, по­да­вать хро­мым хож­де­ние, глу­хим – слух, из­го­нять бе­сов, вос­кре­шать умер­ших”.

Зная, что еще ни­ко­гда ни волх­во­ва­ние, ни ве­до­мые ему бо­ги не мог­ли вос­кре­сить мерт­во­го, им­пе­ра­тор, что­бы по­сра­мить упо­ва­ние свя­то­го, ве­лел ему на его гла­зах вос­кре­сить умер­ше­го. На это свя­той ска­зал: “Ты ис­ку­ша­ешь ме­ня, но ра­ди спа­се­ния на­ро­да, ко­то­рый уви­дит де­ло Хри­сто­во, Бог мой со­тво­рит это зна­ме­ние”. И ко­гда свя­то­го Ге­ор­гия под­ве­ли к гроб­ни­це, он воз­звал: “Гос­по­ди! По­ка­жи пред­сто­я­щим, что Ты Бог Еди­ный по всей зем­ле, да по­зна­ют Те­бя, Все­силь­но­го Гос­по­да”. И по­тряс­лась зем­ля, гроб­ни­ца от­верз­лась, мерт­вец ожил и вы­шел из нее.

Во­очию уви­дев яв­ле­ние все­мо­гу­щей си­лы Хри­сто­вой, на­род ры­дал и про­слав­лял Ис­тин­но­го Бо­га. Волхв Афа­на­сий, при­пав к но­гам свя­то­го Ге­ор­гия, ис­по­ве­дал Хри­ста Все­силь­ным Бо­гом и про­сил про­ще­ния за гре­хи, со­вер­шен­ные в не­ве­де­нии. Од­на­ко за­кос­не­лый в не­че­стии им­пе­ра­тор не вра­зу­мил­ся: он в яро­сти при­ка­зал обез­гла­вить уве­ро­вав­ше­го Афа­на­сия, а так­же вос­кре­шен­но­го че­ло­ве­ка, а свя­то­го Ге­ор­гия опять за­то­чил в тем­ни­цу. Лю­ди, обре­ме­нен­ные не­ду­га­ми, раз­ны­ми спо­со­ба­ми ста­ли про­ни­кать в тем­ни­цу и там по­лу­ча­ли от свя­то­го ис­це­ле­ние и по­мощь. Об­ра­тил­ся к не­му в скор­би и не­кий зем­ле­де­лец Гли­ке­рий, у ко­то­ро­го пал вол. Свя­той с улыб­кой уте­шил его и за­ве­рил, что Бог воз­вра­тит во­ла к жиз­ни. Уви­дев до­ма ожив­ше­го во­ла, зем­ле­де­лец по все­му го­ро­ду стал про­слав­лять Бо­га хри­сти­ан­ско­го. По при­ка­зу им­пе­ра­то­ра свя­той Гли­ке­рий был схва­чен и обез­глав­лен.

По­дви­ги и чу­де­са ве­ли­ко­му­че­ни­ка Ге­ор­гия умно­жа­ли чис­ло хри­сти­ан, по­это­му Дио­кли­ти­ан ре­шил сде­лать по­след­нюю по­пыт­ку за­ста­вить свя­то­го при­не­сти жерт­вы идо­лам. На­ча­ли го­то­вить су­ди­ли­ще при ка­пи­ще Апол­ло­на. В по­след­нюю ночь свя­той му­че­ник усерд­но мо­лил­ся, а ко­гда за­дре­мал, уви­дел Са­мо­го Гос­по­да, Ко­то­рый под­нял его Сво­ей ру­кой, об­нял и по­це­ло­вал. Спа­си­тель воз­ло­жил на гла­ву ве­ли­ко­му­че­ни­ка ве­нец и ска­зал: “Не бой­ся, но дер­зай и спо­до­бишь­ся цар­ство­вать со Мною”.

На­ут­ро в су­ди­ли­ще им­пе­ра­тор пред­ло­жил свя­то­му Ге­ор­гию но­вое ис­пы­та­ние – он пред­ла­гал ему стать сво­им со­пра­ви­те­лем. Свя­той му­че­ник с при­твор­ной го­тов­но­стью от­ве­тил, что им­пе­ра­то­ру с са­мо­го на­ча­ла сле­до­ва­ло не му­чить его, а ока­зать по­доб­ную ми­лость, и при этом вы­ра­зил же­ла­ние не­мед­лен­но ид­ти в ка­пи­ще Апол­ло­на. Дио­кли­ти­ан ре­шил, что му­че­ник при­ни­ма­ет его пред­ло­же­ние, и по­сле­до­вал с ним в ка­пи­ще в со­про­вож­де­нии сви­ты и на­ро­да. Все жда­ли, что свя­той Ге­ор­гий при­не­сет жерт­ву бо­гам. Он же, по­дой­дя к ис­ту­ка­ну, со­тво­рил крест­ное зна­ме­ние и об­ра­тил­ся к не­му, как к жи­во­му: “Ты ли хо­чешь при­нять от ме­ня жерт­ву как Бог?” Бес, оби­тав­ший в идо­ле, за­кри­чал: “Я не Бог и ни­кто из по­доб­ных мне не Бог. Един Бог толь­ко Тот, ко­то­ро­го ты про­по­ве­ду­ешь. Мы из слу­жа­щих Ему Ан­ге­лов сде­ла­лись от­ступ­ни­ка­ми, и, одер­жи­мые за­ви­стью, пре­льща­ем лю­дей”. “Как же дер­за­е­те вы быть здесь, ко­гда сю­да при­шел я, слу­жи­тель Ис­тин­но­го Бо­га?” – спро­сил свя­той. По­слы­шал­ся шум и плач, идо­лы па­ли и со­кру­ши­лись.

Читайте так же:  Молитва паисия Святогорца

Под­ня­лось все­об­щее смя­те­ние. На свя­то­го му­че­ни­ка в не­истов­стве на­ки­ну­лись жре­цы и мно­гие из тол­пы, свя­за­ли его, ста­ли бить и тре­бо­вать не­мед­лен­ной каз­ни.

На шум и кри­ки по­спе­ши­ла свя­тая ца­ри­ца Алек­сандра. Про­би­ра­ясь че­рез тол­пу, она кри­ча­ла: “Бог Ге­ор­ги­ев, по­мо­ги мне, так как Ты Един Все­си­лен”. У ног ве­ли­ко­му­че­ни­ка свя­тая ца­ри­ца сла­ви­ла Хри­ста, уни­чи­жая идо­лов и по­кло­няв­ших­ся им.

Дио­кли­ти­ан в ис­ступ­ле­нии не­мед­лен­но вы­нес смерт­ный при­го­вор ве­ли­ко­му­че­ни­ку Ге­ор­гию и свя­той ца­ри­це Алек­сан­дре, ко­то­рая без со­про­тив­ле­ния по­сле­до­ва­ла за свя­тым Ге­ор­ги­ем на казнь. По до­ро­ге она из­не­мог­ла и без чувств при­сло­ни­лась к сте­не. Все ре­ши­ли, что ца­ри­ца скон­ча­лась. Свя­той Ге­ор­гий воз­бла­го­да­рил Бо­га и мо­лил­ся, что­бы и его путь окон­чил­ся до­стой­но. На ме­сте каз­ни свя­той в го­ря­чей мо­лит­ве про­сил Гос­по­да, что­бы Он про­стил му­чи­те­лей, не ве­дав­ших, что тво­рят, и при­вел их к по­зна­нию Ис­ти­ны. Спо­кой­но и му­же­ствен­но свя­той ве­ли­ко­му­че­ник Ге­ор­гий пре­кло­нил свою гла­ву под меч. Это бы­ло 23 ап­ре­ля 303 го­да.

В рас­те­рян­но­сти взи­ра­ли на сво­е­го По­бе­ди­те­ля па­ла­чи и судьи. В кро­ва­вой аго­нии и бес­смыс­лен­ных ме­та­ни­ях кон­ча­лась эра язы­че­ства. Про­шло все­го де­сять лет – и свя­той рав­ноап­о­столь­ный Кон­стан­тин, один из пре­ем­ни­ков Дио­кли­ти­а­на на рим­ском пре­сто­ле, при­ка­жет на­чер­тать на зна­ме­нах Крест и за­вет, за­пе­чат­лен­ный кро­вью Ве­ли­ко­му­че­ни­ка и По­бе­до­нос­ца Ге­ор­гия и ты­сяч не­ве­до­мых му­че­ни­ков: “Сим по­бе­ди­ши”.

Из мно­гих чу­дес, со­вер­шен­ных свя­тым ве­ли­ко­му­че­ни­ком Ге­ор­ги­ем, наи­бо­лее из­вест­ное за­пе­чат­ле­но в ико­но­гра­фии. На ро­ди­не свя­то­го, в го­ро­де Бей­ру­те, бы­ло мно­го идо­ло­по­клон­ни­ков. Око­ло го­ро­да, близ Ли­ван­ских гор, на­хо­ди­лось боль­шое озе­ро, в ко­то­ром жил гро­мад­ный змей. Вы­хо­дя из озе­ра, он по­жи­рал лю­дей, и жи­те­ли ни­че­го не мог­ли по­де­лать, так как от од­но­го его ды­ха­ния за­ра­жал­ся воз­дух.

По на­уче­нию бе­сов, жив­ших в идо­лах, царь при­нял та­кое ре­ше­ние: каж­дый день жи­те­ли долж­ны бы­ли по жре­бию от­да­вать в пи­щу змею сво­их де­тей, и ко­гда оче­редь дой­дет до не­го, он обе­щал от­дать свою един­ствен­ную дочь. Про­шло вре­мя, и царь, на­ря­див ее в луч­шие одеж­ды, от­пра­вил к озе­ру. Горь­ко пла­ка­ла де­вуш­ка, ожи­дая смерт­но­го ча­са. Не­ожи­дан­но к ней подъ­е­хал на ко­не ве­ли­ко­му­че­ник Ге­ор­гий с ко­пьем в ру­ке. Де­вуш­ка упра­ши­ва­ла его не оста­вать­ся с ней, что­бы не по­гиб­нуть. Но свя­той, уви­дев змея, осе­нил се­бя крест­ным зна­ме­ни­ем и со сло­ва­ми “Во Имя От­ца и Сы­на и Свя­то­го Ду­ха” устре­мил­ся на не­го. Ве­ли­ко­му­че­ник Ге­ор­гий прон­зил гор­тань змея ко­пьем и по­прал его ко­нем. За­тем он ве­лел де­вуш­ке свя­зать змея сво­им по­я­сом и, как пса, ве­сти в го­род. Жи­те­ли в стра­хе раз­бе­га­лись, но свя­той оста­но­вил их сло­ва­ми: “Не бой­тесь, но упо­вай­те на Гос­по­да Иису­са Хри­ста и ве­руй­те в Не­го, ибо это Он по­слал ме­ня к вам, что­бы спа­сти вас”. За­тем свя­той убил змея ме­чом, а жи­те­ли со­жгли его за го­ро­дом. Два­дцать пять ты­сяч че­ло­век, не счи­тая жен­щин и де­тей, кре­сти­лись то­гда, и бы­ла по­стро­е­на цер­ковь во имя Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы и ве­ли­ко­му­че­ни­ка Ге­ор­гия.

Свя­той Ге­ор­гий мог стать та­лант­ли­вым пол­ко­вод­цем и уди­вить мир во­ин­ски­ми по­дви­га­ми. Он скон­чал­ся, ко­гда ему не бы­ло и 30 лет. Спе­ша со­еди­нить­ся с во­ин­ством Не­бес­ным, он во­шел в ис­то­рию Церк­ви как По­бе­до­но­сец. С этим име­нем про­сла­вил­ся он с са­мо­го на­ча­ла хри­сти­ан­ства и на Свя­той Ру­си.

Свя­той Ге­ор­гий По­бе­до­но­сец был Ан­ге­лом и по­кро­ви­те­лем не­сколь­ких ве­ли­ких стро­и­те­лей рус­ской го­су­дар­ствен­но­сти и рус­ской во­ен­ной мо­щи. Сын свя­то­го рав­ноап­о­столь­но­го Вла­ди­ми­ра, Яро­слав Муд­рый, во Свя­том Кре­ще­нии Ге­ор­гий († 1054), мно­го спо­соб­ство­вал по­чи­та­нию свя­то­го в Рус­ской Церк­ви. Он по­стро­ил го­род Юрьев, ос­но­вал Юрьев­ский мо­на­стырь в Нов­го­ро­де, воз­двиг храм свя­то­го Ге­ор­гия По­бе­до­нос­ца в Ки­е­ве. День освя­ще­ния Ки­ев­ско­го Ге­ор­ги­ев­ско­го хра­ма, со­вер­шен­но­го 26 но­яб­ря 1051 го­да свя­ти­те­лем Ила­ри­о­ном, мит­ро­по­ли­том Ки­ев­ским и всея Ру­си, на­все­гда во­шел в ли­тур­ги­че­скую со­кро­вищ­ни­цу Церк­ви как осо­бый цер­ков­ный празд­ник, Юрьев день, лю­би­мый рус­ским на­ро­дом “осен­ний Ге­ор­гий”.

Видео (кликните для воспроизведения).

Имя свя­то­го Ге­ор­гия но­сил ос­но­ва­тель Моск­вы Юрий Дол­го­ру­кий († 1157), со­зда­тель мно­гих Ге­ор­ги­ев­ских хра­мов, стро­и­тель го­ро­да Юрье­ва-Поль­ско­го. В 1238 го­ду ге­ро­и­че­скую борь­бу рус­ско­го на­ро­да с мон­голь­ски­ми ор­да­ми воз­гла­вил ве­ли­кий князь Вла­ди­мир­ский Юрий (Ге­ор­гий) Все­во­ло­до­вич († 1238; па­мять 4 фев­ра­ля), сло­жив­ший го­ло­ву в бит­ве на Си­ти. Па­мять о нем, как о Его­рии Храб­ром, за­щит­ни­ке род­ной зем­ли, от­ра­зи­лась в рус­ских ду­хов­ных сти­хах и бы­ли­нах. Пер­вым ве­ли­ким кня­зем Мос­ков­ским, в пе­ри­од, ко­гда Москва ста­но­ви­лась цен­тром со­би­ра­ния зем­ли Рус­ской, был Юрий Да­ни­ло­вич († 1325) – сын свя­то­го Да­ни­и­ла Мос­ков­ско­го, внук свя­то­го Алек­сандра Нев­ско­го. С то­го вре­ме­ни свя­той Ге­ор­гий По­бе­до­но­сец – всад­ник, по­ра­жа­ю­щий змия – стал гер­бом Моск­вы и эм­бле­мой Рус­ско­го го­су­дар­ства. И это еще глуб­же укре­пи­ло свя­зи хри­сти­ан­ских на­ро­дов и осо­бен­но с еди­но­вер­ной Иве­ри­ей (Гру­зи­ей – стра­ной Ге­ор­гия).

Молитва Св анатолию
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here