Молитва пророку моисею

Полное описание: Молитва пророку моисею - в детальных подробностях для наших читателей.

Молитва пророку моисею

П усты́нный жи́тель, и в телеси́ А́нгел,/ и чудотво́рец яви́лся еси́, Богоно́се о́тче наш Моисе́е:/ посто́м, бде́нием, моли́твою, Небе́сная дарова́ния прии́м,/ исцеля́еши неду́жныя, и ду́ши ве́рою приходя́щих ти./ Сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю все́м исцеле́ния.

М у́рины зауши́в, и ли́ца де́монов поплева́в,/ мы́сленно просия́л еси́/ я́коже со́лнце све́тлое,/ све́том жития́ твоего́// и уче́нием наставля́я ду́ши на́ша.

О преподо́бный, ты от тя́жких грехо́в дости́г пречу́дных доброде́телей, помоги́ моля́щимся тебе́ раба́м Бо́жиим (имена), влеко́мым в поги́бель оттого́, что предаю́тся безме́рному, вре́дному для души́ и те́ла употребле́нию вина́. Склони́ на них свой ми́лостивый взор, не отклони́ и не пре́зри их, но внемли́ им, прибега́ющим к тебе́. Моли́, свято́й Моисе́й, Влады́ку Христа́, что́бы не отве́рг их Он, Милосе́рдный, и да не возра́дуется диа́вол их поги́бели, но да пощади́т Госпо́дь этих безси́льных и несча́стных, кото́рыми овладе́ла па́губная страсть пия́нства, ведь мы все Бо́жии созда́ния и иску́плены Пречи́стою Кро́вию Сы́на Его́. Услы́шь же, преподо́бный Моисе́й, их моли́тву, отгони́ от них диа́вола, да́руй им си́лу победи́ть страсть, помоги́ им, простри́ твою́ ру́ку, вы́веди их на путь добра́, освободи́ их от ра́бства страсте́й и изба́вь их от винопи́тия, что́бы они́, обновле́нные, в трезве́нии и све́тлом уме́ возлюби́ли воздержа́ние и благоче́стие, и ве́чно прославля́ли Всеблаго́го Бо́га, всегда́ спаса́ющего Свои́ созда́ния. Ами́нь.

Святому пророку и боговидцу Моисею.

Тропа́рь, гла́с 2:

Проро́ка Твоего́ Моисе́я па́мять, Го́споди, пра́зднующе, те́м Тя́ мо́лим: спаси́ ду́ши на́ша.

Или се́й, гла́с то́йже:

На высоту́ доброде́телей возше́л еси́, проро́че Моисе́е, и сего́ ра́ди сподо́бился еси́ ви́дети сла́ву Бо́жию, скрижа́ли благода́тныя Зако́на прия́т, и начерта́ний благода́ть в себе́ нося́, и проро́ков бы́л еси́ честна́я похвала́, и благоче́стия вели́кое та́инство.

Кано́н проро́ка. Гла́с 4.

Пе́снь 1.

Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Моисе́й проро́ков да восхва́лится пе́рвый, я́ко пред Бо́гом бесе́довал пе́рвый я́ве лице́м к лицу́, не в гада́ниих рече́ний, но я́ко в ви́де пло́ти ви́дев Того́.

Яко боже́ственна народоводи́теля и изба́вителя тя́ ро́ду твоему́ Изра́илю, Моисе́е богови́дче, даде́ Бо́г, Отцу́ я́коже помоли́ся, обетова́ния пома́занием провозвеща́я твое́ рожде́ние.

Му́дрости тя́ сокро́вище обрето́ша ро́дныя доброде́тели, сокрове́но зна́нием Бо́жиим, я́коже в ковче́зе, богови́дче Моисе́е; те́м тя́ воспита́ше цари́ца и Боже́ственный Про́мысл.

Богородичен: Устраши́ся Моисе́й, ви́дев пресла́вное в пе́рвых виде́ние, купине́ и пла́меню стра́нное смеше́ние, Бо́га из Де́вы Ма́тере прообразу́ющее Нетле́ннаго, Его́же, мину́в времена́, ви́де пло́тию.

Пе́снь 3.

Ирмос: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Весьма́ неизрече́ннаго зна́ния испо́лнился еси́, богови́дче, Ду́х Святы́й чрез Ангела дре́вних научи́ тя́ зна́нию я́сно.

Нося́й све́тло Боже́ственныя зари́, богозна́меньми удиви́л еси́ Еги́пет, претворя́я стихи́й пресла́вне естество́, прему́дре.

Озаря́ет кра́сное добро́ты твоея́, от Боже́ственныя зари́ све́тлое, блаже́нне, жи́тельство и к Боже́ственней несы́тно вся́ привлече́ красоте́.

Богородичен: Взя́лся еси́ стра́шным виде́нием ко ужа́сному зре́нию, прему́дре, но возбрани́ гла́с Го́спода, ро́ждшагося из Де́вы пло́тию.

Седа́лен проро́ка, гла́с 4:

Проро́ков все́х тя́ пе́рваго я́ко су́ща, благоче́стно ве́дуще, восхваля́ем ве́рнии: пе́рвый бо Бо́га ви́дел еси́, я́коже мо́щно бя́ше челове́ку ви́дети.

Пе́снь 4.

Ирмос: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Гугна́нию язы́ка и гла́са твоего́ уясни́вшуся Боже́ственным Про́мыслом, богови́дче, вити́я та́ин Бо́жиих яви́лся еси́ глаго́лы, и ра́нами я́звил еси́ Еги́пет.

Ко́ль пресла́вно зва́ние твое́, о богови́дче! Ко́ль стра́шна дела́ твои́х чуде́с! Яви́ся бо Сы́й тебе́ Бо́г, и сла́вою возвы́сив тя́, Изра́илю спаси́теля посла́.

Вся́каго перворо́дна порази́л еси́ еги́петскаго, я́ко Христо́с де́монов умертви́ держа́ву: о́браз бо бу́дущаго тобо́ю де́йствуемая и́стинно бы́ша, сла́вне.

Богородичен: Не приближа́йся се́мо, Моисе́й слы́шав, Бо́жию гла́су вопию́щу из пла́мене купины́: свя́то бо ме́сто в ле́поту преднаписа́, пло́тию роди́тися Христу́ из Чи́стыя.

Пе́снь 5.

Ирмос: Ты́, Го́споди мо́й, Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ударя́еши Чермно́е, и твори́ши разделе́ния мно́гая жезло́м твои́м, о богови́дче! да пока́жеши в се́м Креста́ Боже́ственную си́лу.

О, дерзнове́ния прелюбе́знаго! О, простоты́ души́ чи́стыя! Аще позна́л еси́ мя́ па́че все́х, — к Бо́гу богови́дец рече́, — разу́мно мне́ яви́ся.

Ка́менем покры́вся, не ви́дел еси́ Бо́жия лица́, я́ко утае́на, о богови́дче, воплоще́ние же позна́л еси́ Сло́ва, я́ко за́дняя.

Богородичен: Вше́л еси́ чу́вственне во мра́к, и навы́кл еси́ неизрече́нная, о богови́дче, я́ко хо́щет из Де́вы Бо́г пло́тию роди́тися, Спа́с.

Пе́снь 6.

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лоcти от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Во́инство стяжа́в Бо́жие Изра́иль си́льное, се́дмь у́бо зло́бы ханане́йския язы́ки погуби́л еси́, лю́дем ты́ в насле́дие да́в зе́млю и́х.

Неизглаго́ланно вше́д во мра́к Боже́ственный, Моисе́е, иде́же Бо́г бя́ше, зовы́й тя́, пи́санныя скрижа́ли пе́рстом Его́ зако́нныя прия́л еси́, я́ко вели́к уго́дник Его́.

Поста́ви послу́шати Бо́г гла́са Своего́, богови́дца Моисе́я, Себе́ Сама́го ему́ яви́в, да пока́жет стра́шное со сла́вою та́инство Свое́.

Богородичен: Ма́нием Боже́ственным Тя́ преднапису́ет Моисе́й сла́вный, ковче́г Богоро́дице, заря́ми Ду́ха всю́ду, я́ко зла́том, покрове́н в сла́ву Бо́жию.

Конда́к проро́ка, гла́с 2:

Ли́к проро́ческий с Моисе́ем и Ааро́ном весе́лием дне́сь весели́тся, я́ко коне́ц проро́чествия и́х на на́с испо́лнися: дне́сь сия́ет Кре́ст, и́мже на́с спа́сл еси́; те́х моли́твами, Христе́ Бо́же, поми́луй на́с.

Пе́снь 7.

Ирмос: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

В боговиде́ниих неизглаго́ланных боже́ственный писа́тель бы́в, ве́сь му́дрый ви́д ски́нии ты́ сло́вом ухи́трив, началозда́телю Веселеи́лу предложи́л еси́ дея́ние, богови́дче Моисе́е.

Свяще́нствовати дерзну́в Корре́й с тобо́ю, яви́ся низше́д во а́д жи́в, всежре́бийно Бо́гу тебе́ честно́е, Моисе́е, храня́щу, ца́рствия и свяще́нства вку́пе.

Читайте так же:  Молитва о мужской любви

Воево́дствующу тебе́ иуде́йскому язы́ку дре́вле, Моисе́е, яви́ся Михаи́л, нача́льник небе́сных, и те́ла твоего́ боже́ственный храни́тель: злонача́льника бо противоглаго́люща то́й посрами́.

Богородичен: Ааро́нов Тя́ боже́ственный же́зл прозя́бнути показа́ все́м, Богоро́дице, реше́ние грехо́в, очище́ние бо земны́м была́ еси́, я́коже ропта́вшим на Бо́га, о́но стра́шное преще́ние.

Пе́снь 8.

Ирмос: Ру́це распросте́р Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Го́сподня, Го́спода.

Уго́дник и́стинно Бо́жий, я́ко кро́ток, слы́шал еси́ и де́лы бы́л еси́. Те́м позна́н бы́сть тебе́ Госпо́дь па́че все́х проро́ков, Моисе́е, и, всели́вся в тя́, ве́рно пе́ти научи́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Яко таи́нник Бо́жий и служи́тель и ца́рь Изра́илев, Моисе́е богови́дче, я́влься, Христа́ пропове́дал еси́ приити́ в пло́ти, прописа́в Его́ в себе́ стра́шное и Боже́ственное Прише́ствие, Его́же и о́браз одушевле́н яви́лся еси́ я́ве, и проро́к ве́рен.

Сло́ва проро́чествием лю́ди и Зако́на повеле́ньми наста́вил еси́ ве́рно, зна́меньми и чудесы́ напра́вив и чуде́с показа́нии: от Бо́га бо показа́вся нача́льник, богови́дче Моисе́е; те́м приложи́лся еси́ ко отце́м твои́м со сла́вою мно́гою.

Богородичен: Никто́же предуслы́ша пре́жде тебе́, богови́дче сла́вне Моисе́е, уго́дниче Христо́в, зане́ вся́ изре́кл еси́ Де́вы смотре́ния, пропису́ющия Тоя́ Боже́ственное рождество́, в пла́мени бо купины́ ви́дел еси́ зра́к неви́димый.

Пе́снь 9.

Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́ Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́; те́м веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Бы́л еси́, богови́дче, самови́дец Госпо́день и по сме́рти, не во мра́чных гада́ниих, я́ко в ка́мени пе́рвее, но в челове́честей пло́ти Христа́ ви́дев, облиста́юща Божество́м.

Гора́ Фаво́р просла́вися па́че Сина́йския бога́тно, иде́же Моисе́й из ме́ртвых, и Фесви́тянин от стра́н живу́щих Христа́ со апо́столы зря́ху преобразу́ющася, я́ко Су́що Бо́га.

Спаси́ мя́ ми́лостивною твое́ю моли́твою, и моли́тв дерзнове́нием, я́ко Изра́иля от бе́д, Моисе́е богови́дче, и лю́тых, и ну́ждных, христиа́н исполне́ние от вся́каго вре́да, пою́щих Тя́.

Богородичен: Ста́мну Тя́ злату́ю, и скрижа́ль, и Боже́ственную трапе́зу, Де́во, пе́рвее Моисе́й написа́в, я́ве пока́зоваше Бо́га роди́тися из Тебе́. Его́же ви́девше пло́тию, ве́рно пе́снь скончава́ем Твою́.

Молитва пророку моисею

Кондак 1

Возбранный чудотворче и Духа Святаго исполненный, преподобный отче Моисее, дивный подвижниче и недугов душевных и телесных целебниче, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи да в радости сердца зовем ти:

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Икос 1

Ангелов Творец и Господь сил яви тя, досточудне, Ангела во плоти и верных предстателя. Прибегающе убо к заступлению твоему, сицевая радостная тебе приносим:

Радуйся, ангельския чистоты ревнителю; радуйся, предобрый иноков наставниче.

Радуйся, целомудрия дивное светило; радуйся, усердный исполнителю поста и воздержания.

Радуйся, светлый образе кротости и смирения; радуйся, утешение верным являяй.

Радуйся, обителей земных покровителю небесный; радуйся, ярем благий на ся вземший.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 2

Видя Господь чистоту сердца твоего, избра тя зрети славу небесную. Егда с двумя братиями твоими во град Киев преселился еси и святым страстотерпцем Борису и Глебу усердно поработал еси, тогда ты, блаженне, в молитвах потщался еси, елико бе мощно юноше святым подражати. Сего ради с веселием возопиял еси Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум богодухновен имея, о преподобне отче Моисее, дивным смотрением Божиим, егда на реце Альте брата твоего Георгия вои Святополка погубиша вкупе со святыми страстотерпцами Борисом и Глебом, ты же един избавився убиения, пришел во град Киев к Предиславе сестре Ярославлей и был тамо моляся ко Господу прилежно, темже похваляюще Бога, спасшаго тя, глаголем ти сице:

Радуйся, начало премудрости страх Божий правилом жизни себе предизбравый; радуйся, яко Ангела хранителя николиже опечалил еси.

Радуйся, лучу Божественного света; радуйся, благоуханный крине девства и нетления.

Радуйся, яко благочестием твоим угодил еси Христу Богу; радуйся, к Богородице молитвенниче наш неусыпный.

Радуйся, немощей наших изрядный целебниче.

Радуйся, избранный сосуде Духа Святаго.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 3

Силою Вышняго, дарованною тебе, и долготерпением твоим был еси вельми преукрашен, егда же ведоша тя по руку и ногу железы тяжкими окована и твердо стрежаху, любовию к Богу выну пламенея, вопиял еси: Аллилуиа.

Икос 3

Имея благоприятную по благочестии ревность, был еси искушаем от некия жены младыя, имущей богатство многое, ея же муж с Болеславом идый не возвратися; та убо приемши во ум видения, доброту уязвися вожделением плотским к преподобному, он же вся терпя моляшеся. Сему убо благоговейно удивляющеся, с радостию вопием тебе:

Радуйся, от млада возраста вдавый себя на служение Господу; радуйся. Того Единого паче всего возлюбивый.

Радуйся, плоть духу покоривый; радуйся, вся по Бозе терпети изволивый.

Радуйся, козни вдовы бодро отразивый; радуйся, тесным путем евангельским шествовавший.

Радуйся, Киево-Печерския Лавры священное украшение; радуйся, яко тобою Господь прославляется.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворце и чистоты поборниче.

Кондак 4

Бурею одержима помышлений, восшуме нечестивая вдова на храм души твоея, преподобне, уведев же тя верного быти раба Христова, зело смятеся, темже и мы, зря житейское море воздвигаемое бурею страстей и напастей, притекаем к тихому пристанищу молитв твоих, вопия Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше и видевше святое житие твое, удивляхуся силе благодати, из уст твоих исходящей, и прославляху Бога, сего ради и мы радостно ублажаем тя:

Радуйся, дивный избранниче Божий; радуйся, суетную славу мира сего во уметы вменивый; радуйся, за Сладчайшаго Иисуса душу твою положивый; радуйся, у престола Божия предстояй с горними силами; радуйся, на высоту безстрастия возшедый; радуйся, преподобне отче, в терпении неодоленный.

Радуйся, Света Невечерняго причастниче.

Радуйся, велию благодать от Господа стяжавый.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 5

Боготечною звездою яви тя миру житие твое, преподобне отче Моисее, яко всего паче возлюбил еси чистоту душевную и телесную и ради мук временных уповая избавлен быти вечных мук, воспевал еси благодарне Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видя враг рода человеческаго чистое и святое житие твое, паче распаляет вдову, яже облече тя во ризы многоценныя и сладкими брашны питаше, безстудно влачаше на дело непреподобное, ты же, отче святый, прилежаше паче посту и молитве. Сего ради воспеваем ти сице:

Читайте так же:  Молитва о ближнем Богородице

Радуйся, добрый воине Христов; радуйся, Святыя Церкве похвало и радование.

Радуйся, дарами благодатными преисполненный; радуйся, не словом точию, но множае паче делом нас поучаяй.

Радуйся, различными напастьми и искушеньми отягченных скоро пособствующий; радуйся, избранниче Христов, чудесы свидетельствованный.

Радуйся, в подвигах земное течение совершивый; радуйся, сподобившийся зрети славу Божию.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 6

Проповедуется во всем мире доблесть подвига твоего, блаженне, ибо ни во что же вменял еси житие мира сего. Гладом умысли злая жена уморити тя, вверженного в темницу. Друзии же увещаваху тя, глаголюще: кто не посмеется твоему безумию; уне ти есть покоритися жене сей. Ты же, блаженне, рече: вышняго ради Царства вся сия преобидех, поя Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси в бренной плоти светом небесным, глаголя слова Евангельския: не оженивыйся печется о Господних, како угодити Господеви. Тем же вопием ти:

Радуйся, отче, светом добродетелей твоих мир озаривый; радуйся, огнь любве Христовы в себе носивый.

Радуйся, в бедах скорый помощниче; радуйся, ангельское житие являяй.

Радуйся, не приложивый сердца к земному наслаждению; радуйся, молитвенниче о чтущих святую память твою.

Радуйся, покоя вечного достигнувый.

Радуйся, неизреченных благ наследниче.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 7

Хотяй непрестанно житием и верою Господу благоугождати, был еси от черноризца святыя Афонския горы облечен во святый, ангельский, иноческий образ, тем же сиянием подвигов твоих просвещенни усердно величаем тя прославльшему тя Христу Богу вопием: Аллилуиа.

Икос 7

Новое показа зло оная лукавая жена егда в безумии своем оскопити тя повелела, ты же яко мертв лежал еси от течения крове, едва мало в себе дыхания имея. Благоговейне убо вспоминая долготерпение твое, блажим тя похвалами сими:

Радуйся, яко огнь любве к Богу в сердце твоем непрестанно сохранивый; радуйся, бодрости и трезвения предобрый учителю.

Радуйся, верных ко спасению наставляющий,

Радуйся, твердее адаманта в терпении явивыйся, ибо кровию твоею, яко багряницею Церковь украсися.

Радуйся, к преподобному Антонию работати Господеви пришедый.

Радуйся, чудесы твоими обитель Печерскую прославивый.

Радуйся, покоривый волю свою воле Отца Небесного.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 8

Странное чудо является притекающим к тебе, блаженне Моисее, ибо дарова тебе Господь побеждати страсти. Таже подражая первому Моисею, творящему жезлом чудеса, жезлом страсть братнюю исцелил еси. Мы же, благодаря о сем Бога, даровавшему тебе таковую крепость, с любовию взываем: Аллилуиа.

Икос 8
Видео (кликните для воспроизведения).

Весь благодатных дарований исполненный, десятолетным безмолвием пещерным равноангельским просиял еси светом небесным и сподобился еси боговидец быти, обретеся бо достоин блаженства чистых сердцем, преподобне отче Моисее. Сего ради по долгу зовем ти:

Радуйся, яко тобою Господь от страстей исцеление дарует; радуйся, блаженне, заповедь чистым сердцем быти верно исполнивый.

Радуйся, яко свет Божественный зрети сподобился еси; радуйся, о душах наших непрестанный молитвенниче.

Радуйся, древних, святых, богоносных отец нравы себе усвоивый; радуйся, высокая преподобных похвало.

Радуйся, во смирении зело преуспевый; радуйся, яко успение твое прославляет Святая Церковь.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 9

Все естество ангельское удивися высоте чистоты твоея, Церковь же паки прославляет тя, яко великий таинник Божия благодати был еси и зрети лицем к лицу Господа удостоился еси, да и мы с тобою выну вопием: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии не возмогут изрещи чистоту твою, блаженне, мы же любовию побеждаеми дерзаем воспети тебе похвалы таковая:

Радуйся, немощных укрепление; радуйся, скорбных и печальных утешение; радуйся, добрых насадителю; радуйся, за девственную чистоту от Господа венчанный.

Радуйся, Божия славы теплый рачителю, радуйся, талант врученный ти умноживый.

Радуйся, Христа Бога всем сердцем возлюбивый; радуйся, светильниче, просвещающий сердца память твою чтущих.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 10

Спасти хотя твою душу, нерадил еси о твоей плоти и в Лавре Печерстей святаго Антония конец странствия земнаго совершил еси, почив о Господе кончиною праведною и святою, яко победитель не с человеки, но со Ангелы воспевал еси Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стеною терпения оградився, Царя Небеснаго Христа верный служитель был еси, житие твое тесною стезею прошел еси. Мы же чтуще любовию память твоего преставления и мощей твоих честных обретения, ублажаем тя, вопиюще таковая:

Радуйся, преславный наш заступниче; радуйся, предваряющий прошения призывающих тя во искушениях; радуйся, многими скорбьми в радость Господа вшедый; радуйся, слез излияньми душу твою омывый; радуйся, слово апостольское: любы долготерпит, исполнивый.

Радуйся, блаженство райское со святыми унаследовавый; радуйся, богоугодным житием веру утвердивый.

Радуйся, ближним и дальним помощь свою подаваяй; радуйся, мира горняго блаженный обитателю.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 11

Пением акафиста чествуем тя и величаем, преподобне отче Моисее, ревностно совершающе святую память твою. Ты же, милостиво приимше малое моление наше, нам поборником, предстателем и молитвенником ко Господу. Мы же, поминая житие твое богоугодное и подвиги твоя многотрудныя, воспеваем прославльшему тя Творцу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательному светильнику подобны честныя и цельбоносныя мощи твоя, досточудне отче Моисее, свет бо невечерний возсиявает от них чрез чудесы обильныя, тем же от любве сердечныя восклицаем тебе радостно:

Радуйся, смертию временной прешедый в живот вечный; радуйся, Иоанна Многострадального чудесно уврачевавый.

Радуйся, крине возращенный на земли для райских селений; радуйся, делателю добрый винограда небеснаго.

Радуйся, маслино многоплодная сада Иисусова; радуйся, преподобных Печерских отцев величание.

Радуйся, тихое пристанище обуреваемых страстьми; радуйся, во всем мире Богом прославленный.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 12

Благодать дана ти от Бога соблюдати от нечистыя страсти всякаго человека, с верою и любовию к заступлению твоему прибегающего. Мы же Господу, даровавшему нам тебе, скорого, милостиваго врачевателя, благодарственне воспеваем: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще равноангельское житие твое, ублажаем тя, отче Моисее, яко молитвенника о нас пред Господем, заступника и наставника ко спасению, и со умилением возглашаем ти таковая:

Читайте так же:  Молитва в дорогу я в пути

Радуйся, о мире молитвенниче преизрядне; радуйся, не точию иноком, но и миряном путь к небу озаряющий.

Радуйся, всех сердца любовию твоею к себе привлекающий; радуйся множеством чудес от Бога прославленный.

Радуйся, странниче, отечествия небеснаго достигнувый; радуйся, терпением скорбей древнему Иову подражавый.

Радуйся, во искушениях присный помощниче; радуйся, миро целебное Божия благодати.

Радуйся, о тебе бо радуются Ангели и Бога славят человецы.

Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.

Кондак 13

О, предивный угодниче и святый чудотворче, преподобне отче Моисее, малое сие песнословие, с любовию в похвалу тебе приносимое, от нас милостивно приемши, умоли всех Творца и Господа даровати нам душевное спасение и телесное здравие, верно воспевающих Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва преподобному Моисею Угрину

О, пречудный и богоносный отче Моисее, изрядный угодниче Христов и великий чудотворче, к тебе смиренно припадаем и молимся: даждь нам быти причастником любве твоея ко Богу и ближнему, помози нам творити волю Господню в простоте сердца и смирении, заповеди Господни совершати непогрешительно, призри благоутробно на всякую душу верных твоих чтителей, милости и помощи твоея ищущих. Ей, всеблагий угодниче Божий, услыши нас, молящихся тебе, и не презри нас, требующих твоего заступления и достойную песнь тебе приносящих, тебе ублажаем, отче Моисее, тя воспеваем, чистоты светильниче, прославляюще милостиваго Бога, во Святей Безначальней Троице славимаго Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Православная молитва Пророку Моисею пред его иконою текст значение

Имя Моисей (по-еврейски – Моше) предположительно означает: “взятый из воды” Этим именем он был назван египетской принцессой, нашедшей его на берегу реки. Книга Исход рассказывает об этом следующее. У Аврама и Иохаведы, из колена Левия, родился очень красивый ребенок. Мать, желая спасти его от смерти, угрожавшей ему ввиду приказания фараона убивать всех еврейских младенцев мужского пола, положила его в смоленой корзинке в камыши на берегу Нила. Там и нашла его, пришедшая купаться, египетская принцесса. Будучи бездетной, она усыновила его. Моисей, как сын принцессы, получил при дворе фараона блестящее, по тому времени, образование. То было время расцвета египетской культуры.

Будучи уже взрослым, Моисей однажды, защищая одного еврея, нечаянно убил египетского надзирателя, жестоко обращавшегося с евреями-рабами. Поэтому Моисей вынужден был бежать из Египта. Поселившись на Синайском полуострове, Моисей прожил там 40 лет, пася стада у священника Иефора, на дочери которого он женился. У подножья горы Хорив Господь явился Моисею в образе несгорающего куста и повелел ему идти к египетскому фараону и освободить еврейский народ от тяжкого рабства. Повинуясь Богу, Моисей отправился с братом Аароном к фараону с просьбой освободить еврейской народ. Фараон упорствовал, и это навлекло на египетскую страну 10 казней (бедствий). В последней “казни” Ангел Господень поразил всех египетских первенцев. Еврейские же первенцы не пострадали, так как косяки дверей еврейских домов были помазаны кровью пасхального агнца (ягненка). С тех пор евреи каждый год в 14-й день месяца Нисана (день, приходящийся на полнолунье весеннего равноденствия) совершают праздник Пасхи. Слово “пасха” значит “проходить мимо,” потому что Ангел, поражавший первенцев, прошел мимо еврейских домов. После этого евреи вышли из Египта, перейдя через Красное море, которое силой Божией разошлось в стороны. А гнавшееся за евреями египетское войско было потоплено в море.

На горе Синай Моисей получил от Бога десять заповедей, записанных на каменных скрижалях. Эти заповеди, а также другие религиозные и гражданские законы, записанные Моисеем, легли в основу жизни еврейского народа.

Моисей руководил еврейским народом во время его 40-летнего странствования по пустыне Синайского полуострова. В течение этого времени Бог питал евреев манной – белой крупой, которую евреи каждое утро собирали прямо с земли. Брат Моисея, Аарон, был рукоположен в первосвященники, а другие члены из колена Левия – в священники и “левиты” (по нашему – диаконы). С этого времени у евреев начали совершаться регулярные богослужения и жертвоприношения животных. Моисей не вошел в Обетованную землю; он умер в возрасте 120 лет на одной из гор на восточном берегу Иордана. После Моисея еврейским народом, духовно обновленным в пустыне, руководил его ученик Иисус Навин, который привел евреев на Обетованную землю.

Моисей был величайшим пророком всех времен, с которым Бог, по выражению в Библии, “говорил лицом к лицу, как человек говорит с другом своим.” По причине такой близости Моисея к Богу, его лицо постоянно сияло. Но Моисей, по скромности, закрывал свое лицо покрывалом. Нравом Моисей был очень кроткий. С детства он страдал косноязычием. Его жизнь и чудеса описаны в книгах Исход, Числа и Второзаконие.

Святой пророк Моисей

Великий пророк, ставший представителем Бога на земле, человек, через которого всевышний создал новый народ — евреев. Автор первых пяти книг в Библии, рожденный в простой семье и ставший предводителем целого многомиллионного народа — это Моисей.

Святой пророк Моисей — монументальная личность в истории еврейского народа, рожденный простой еврейкой, воспитанный принцем Египта, выбранный Богом для вывода евреев из рабства в землю Обетованную, передавший людям от Творца скрижали с 10-тью заповедями.

Рождение и юность Моисея

Житие пророка является ярким примером взлета и падения человеческой личности, терпения и послушания, бунта и покорности. 3а четыре столетия, прошедшие после смерти Иосифа, правителя Египта, забравшего к себе родных братьев и отца, их семьи и помощников, из небольшого семейства вырос целый народ, состоящий из нескольких миллионов и принадлежащий к 12 коленам, предками которых были дети Иакова, отца Иосифа.

Крепкие здоровьем евреи за четыреста лет превратились в рабов египтян, они быстро размножались, что вызвало опасения у египетского фараона. Амрам и Иохаведа, семейство из колена Левия, имели уже сына Аарона и дочь Мариам, когда вышел указ убивать всех новорожденных мальчиков.

Родив еще одного сына, Иохаведа 3 месяца прятала его, но когда угроза стала явной, она взяла корзину, осмолила и положила в нее мальчика, пустив по течению Нила. В это время дочь фараона гуляла берегом реки, услышала плач малыша, спасла его и забрала во дворец, чтобы воспитать Моисея, как египетского сына.

Читайте так же:  Молитва для успешного зачатия

Спасение брата видела Мариам, она быстро сообразила предложить свою мать кормилицей для спасенного мальчика. Растущий в царских покоях, юноша набирался мудрости, слушая рассказы кормилицы, даже не подозревая, что это его родная мать.

Бегство в пустыню и призвание Моисея Богом

Моисею было 40 лет, когда он узнал правду о своем происхождении и стал защищать евреев от жестокого обращения. В какой-то момент, не рассчитав силы, некогда принц Египта толкнул египтянина, тот упал и умер.

Испугавшись наказания, будущий пророк убегает в пустыню и попадает в дом Рагуила, тот был жрецом и имел дочь Сепфору, которая вскоре стала женой беглеца.

40 лет пас он скот, набирался мудрости, взрастая в зрелости, пока однажды не увидел в пустыне горящий куст. Удивление пастуха вызвал то факт, что сухой куст горел и не сгорал. Он подошел к костру и услышал голос Бога.

Важно! Терновый куст или Неопалимая купина стали первыми знаками Богоявления в жизни ветхозаветного пророка. (Исход 3:5-7)

Мало кто верит, что неопалимая купина, символ страданий и стойкости еврейского народа, сохранился до настоящего времени в обители святой Катерины на Синае. Творец приказал пророку снять обувь, ибо он стоит на святой земле, и подойти, чтобы услышать повеление вывести еврейский народ из плена.

В ответ на вопрос, с кем говорит странник, Всевышний дал ответ: «Я есть Сущий» (Исход 3:12). Для скептиков хочется подчеркнуть, что эти события в Пятикнижие описаны самим их участником, Моисеем.

Бог показывает будущему святому Свою силу через чудеса, превращая жезл в змею, и здоровую руку выбранного пророка покрывает проказой и в тот же момент исцеляет.

Моисей покорно принимает повеление Бога стать во главе еврейского народа, через явленные чудеса он понимает, что Всевышний всегда рядом. Даже косноязычие не стало препятствием в Божьем проведении. Старший брат Аарон стал Божьим рупором.

Десять казней и исход Моисея из Египта

Пришедший к фараон святой, сорок лет проживший ранее в этом дворце, с дерзновением приказал отпустить всех евреев из плена. Для Египта это была катастрофа, отпустить всех рабов было равносильно остановке жизни.

Правитель Египта не отреагировал на явленные чудеса, его жрецы могли делать то же самое, он ужесточил условия работы для рабов.

Тогда были явлены 10 казней. Господь, видя неповиновение поклонников язычества, посылает новые испытания.

    На следующее утро Творец приказал братьям пойти к священной по египетским законам реке Нилу и ударить по ней жезлом. Как только жезл коснулся водной поверхности, вся вода в реке, водоемах, кувшинах у египтян превратилась в кровь. Фараон обещает отпустить евреев, но как только вода снова стала прозрачной, забывает о своем решении.

Наутро Египет утонул в криках египетских матерей, не минула чаша эта и фараоновский дворец. Выйдя с мертвым сыном на руках, Рамзес приказал отпустить евреев на свободу.

Важно! В десяти казнях Всевышний Творец явил Свою силу и славу, Пасха — освобождение из рабства, стала главным еврейским праздником на все века.

Чудеса, которые совершает Моисей

430 лет провели евреи в Египте, войдя в страну в количестве 75 человек, за 1500 лет до нашей эры вышел народ, насчитывающий около 3 миллионов. Трудно представить такую массу людей, с повозками, животными, палатками, нуждающуюся в еде и воде, передвигающуюся по пустыне.

Фараон увидел опустошенные земли, снова обозлился и приказал вернуть рабов. Но Господь приказал пророку вести людей к Красному морю, в то место, где соединяются два канала, и как только еврейский вождь ударил по воде, море расступилось, образовав проход на другой берег.

О ширине этого прохода можно только предполагать, но она была достаточно большой, ведь 3-х миллионный народ успел перейти на другой берег до прибытия египетских колесниц.

Как только последний еврей перешел Красное море, морская пучина накрыла переход, увлекая за собой египтян, погнавшихся за беглецами (Исход, глава 14).

И родилась благодарственная песнь Богу за спасение и его ведение в трудные минуты жизни.

Пою Господу, ибо Он высоко превознесся; коня и всадника его ввергнул в море. Господь крепость моя и слава моя, Он был мне спасением. Он Бог мой, и прославлю Его; Бог отца моего, и превознесу Его (Исх. 15, 1–2).

3 миллиона людей находились в пустыне, где вода была основной проблемой. Вода в море была соленой. Через три дня начался ропот, и пророк руками Бога сотворил новое чудо, по повелению Творца бросил в море дерево, после чего вода стала сладкой.

Каждый день манна небесная покрывала землю, давая ежедневное пропитание, которого хватало для всех.

На заметку! Манна стала прообразом Евхаристии, ибо только пища от Бога способна насытить наши души, даровать спасение и жизнь.

При переходе через пустыню Творец сказал, что встанет на горе, по которой будущему святому надо будет только ударить жезлом, чтобы пошла вода. (Исход 17:6). Весь народ и скот получили воду.

Амаликитяне напали на евреев, но Всевышний снова явил чудо через пророка, приказав тому не встать во главе воюющих, а подняться на гору и держать руки поднятыми вверх. Послушание и терпение руководили вождем еврейского народа. Когда он опускал руки, побеждали амаликитяне, поднимал, и победа возвращалась к евреям. Верные соратники пришли на помощь, и держали руки пророка.

Моисей с поднятыми руками — первый прообраз креста.

Господь приказал пророку записать все происходящее, что является еще одним подтверждением того, что Моисей является автором Торы или Пятикнижия в Библии.

Синайский завет и 10 заповедей

Шествие приблизилось к горе Синай, и Творец приказал через пророка всему народу вымыть одежды и в чистоте ожидать Его появления.

На третий день раскатистый гром и огромной силы молнии возникли на вершине горы, в густом облаке, накрывшем гору, стал слышен звук труб, который становился все громче. В трепете и страхе люди наблюдали за колебаниями горы Синай, понимая, что сам Господь находится перед ними.

Читайте так же:  Молитвы благодарственные Богу за помощь

Сам Всевышний явился перед выбранным Ним народом, созданным Ним народом, чтобы даровать закон, выполнение которого будет гарантией Божьего покрова. (Исход 20:2-7)

Моисею, поднявшемуся на гору, были вручены две скрижали, на которых рукой Бога записаны десять заповедей. В полноте Десяти заповедей даны как Божьи, так и человеческие законы, невыполнение которых карается Господом и людьми и поныне.

Гнев Моисея

Трудно поверить, что народ, видевший молнии и качание горы, слышавший трубный звук, не смог выдержать сорок дней, пока святой пророк находился перед Божьим присутствием на горе.

Люди, выросшие среди поклонения идолам, стали требовать изготовления золотого тельца, чтобы ему поклоняться, и у него просить о спасении народа.

Как часто и современные христиане забывают о милости Иисуса Христа, Спасителя и в трудные минуты бегут к гадалкам и экстрасенсам.

Моисей, спустившись с горы через сорок дней, видит золотого идола и в гневе разбивает скрижали.

Бог поругаем не бывает, идолопоклонники были наказаны, множество народа погибло, но Своим верным детям Творец дает новые скрижали, восстановив Свой завет. Всевышний прощает евреев, и снова призывает к Себе Моисея.

Через сорок дней, проведенных на горе в посте и молитвах пред великим Творцом, тот спускается с горы со скрижалями, закрывая свое лицо, ибо свет, исходящий от него, буквально ослеплял людей своим сиянием.

Сооружение и Освящение скинии

Господь проговорил к Моисею во время путешествия по пустыни, повелев соорудить место поклонения Ему. Всевышний дал четкий план строения скинии или походного храма, в которой был жертвенник, и святое святых, где в ковчеге хранились скрижали.

Господь явил Свое присутствие, накрыв плотным облаком скинию. Облако поднялось через год, тем самым давая знать еврейскому народу, что следует идти вперед.

Народ отказывался верить в успех выхода, многие вспоминали сидение у костров с мясными похлебками, Творец посылает им перепелов, падающих с неба, да столько, что птицы лежали метровым слоем. Не успели роптавшие проглотить мясо, как их поразили язвы.

Сестра Мариам и Аарон завидовали брату и искали случая, чтобы в чем-то обличить его. Они стали осуждать брата за то, что он женился на мадианитянке Сепфоре и требовали передать власть Аарону. Господь встал на защиту избранного святого, из облака проговорив, что Он общается с еврейским вождем «устами к устам».

За ропот Всевышний поразил Мариам проказой, а Аарона простил, ибо тот покаялся. Любящий брат молился о Мариам, она исцелилась, но семь дней жила вне стана.

Конец странствования. Смерть Моисея

В пустыне Фаран евреи провели большую часть своего путешествия, за их ропот и непослушание дорога, которую можно пройти за 2-3 недели, растянулась длиной в сорок лет. Вырос преемник Моисея Иисус Навин, ставший прообразом Спасителя. Как Иисус Навин ввел Евреев в обетованную землю, так Иисус Христос есть путь, истина и вечная жизнь в Царстве Небесном.

За сорок лет странствий умерло старое поколение, вышедшее из Египта. Недовольные евреи 10 раз поднимали восстание против пророка, и каждый раз Бог был на стороне ветхозаветного служителя. Восстание Корея закончилось страшной гибелью его рода.

Бог решил показать избранность рода Аарона. Он приказал жезлы начальников подписать и положить в Скинии около ковчега. Наутро жезл Аарона на глазах у всех не только расцвел, на нем появился миндаль. Жезл Аарона поместили в ковчег, как знамение от непокорности.

Важно! Народ ходил сорок лет по кругу, в пустыне Син не оказалось воды, и Творец повелел Моисею ударить палкой по скале. Перед собравшимся народом пророк дважды для уверенности ударяет о скалу, потек водопад воды, но Бог рассердился на непослушание братьев.

Как страшно, сорок лет быть вождем народа, переносить с ним все невзгоды, лишения, решать проблемы миллионов, и в один миг потерять право войти в обетованную землю. Таково было наказание за непослушание, недоверие.

В возрасте 123 лет на горе Ор умирает первосвященник Аарон, его одежды и статус переходят к сыну Елеазару.

Сорокалетнее странствие по пустыне подошло к завершению, но евреи снова впали в ропот, боясь великанов в земле Обетованной. Рассерженный Бог посылает на народ ядовитых змей, от укусов которых многие гибнут. Творец повелел святому пророку сделать жезл с медным змеем, и тот, кто удержит свой взгляд на жезле, не умрет, а спасется.

Впоследствии апостол Павел сравнит этот жезл с Иисусом Христом, он напишет, что все, кто поверит в Сына Божьего, не погибнут, а будут иметь жизнь вечную.

Моисей ведет евреев к цели, намеченной Богом, побеждает враждебно настроенные народы по благословению Творца, воздает Ему славу (Пс. 135).

В возрасте 120 лет старозаветный пророк назначает преемником Иисуса Навина, поставив того перед священством и всем народом, и поднимается на вершину горы Нево, откуда он увидел Обетованную землю, благословил все колена еврейские и умер.

По преданию святой пророк Моисей похоронен в моавитской долине, но могила его не найдена.

В день Преображения Господнего пророк Моисей вместе с пророком Илией, который был взят на небо живым, явились перед учениками по обе стороны от Иисуса, одетого в сияющие одежды. (Мат 17:1-9).

Видео (кликните для воспроизведения).

Православная Церковь воздает дань памяти святому 17 сентября.

Молитва пророку моисею
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here