Апостол иаков алфеев молитва

Полное описание: Апостол иаков алфеев молитва - в детальных подробностях для наших читателей.

Апостол иаков алфеев молитва

Апостолу Иакову Алфееву (тропарь и кондак)

А по́столе святы́й Иа́кове, / моли́ Ми́лостиваго Бо́га, / да прегреше́ний оставле́ние // пода́ст душа́м на́шим.

Т ве́рдо му́дрости догма́ты в ду́ши благочести́вых вложи́вшаго / похвала́ми да ублажи́м я́ко Боговеща́теля вси Иа́кова: / Престо́лу бо сла́вы Влады́чню предстоя́ / и со все́ми А́нгелы ра́дуется, // моля́ непреста́нно о всех нас.

Новости

    17 Сентябрь 2019

Обновления на сайте

В раздел БОГОСЛУЖЕБНЫЙ УСТАВ добавлены:

Обновление на сайте

Объявления

    08 Июль 2014

Внимание!

Уважаемые пользователи, скачать богослужебные книги Вы можете на сайте ДЬЯЧОК , который является приложением к сайту Псаломщик.

ПОИСК ПО САЙТУ

Чтобы быстро найти нужную вам информацию, воспользуйтесь Поиском по сайту Псаломщик находящимся на главной странице.

МОЛИТВА святого Апостола Иакова Алфеева


МОЛИТВА святого Апостола Иакова Алфеева


Житие святого Апостола Иакова Алфеева

Святой апостол Иаков был сыном Алфея и братом апостола и Евангелиста Матфея, прежде бывшего мытарем. Когда Господь наш Иисус Христос, пребывая на земле во плоти, избрал в достоинство апостольское простых и благочестивых людей, чтобы послать их на проповедь Евангелия во вселенную, тогда избрал Он и сего Иакова и, как достойного, причел его к апостольскому лику (Мф.10:3; Мрк.3:18; Лк.6:15). И стал Иаков одним из числа двенадцати апостолов, самовидцем и слугою Христовым, проповедником Его таин и Его последователем1. Приняв с другими апостолами Духа Святого, сошедшего на них в огненных языках2 , он отправился к язычникам проповедовать Христа и наставлять заблудших на путь спасения. Разжегшись огнем ревности Божественной, он попалял терния безбожия, сокрушал идолов, храмы их разорял, врачевал различные недуги, отгонял от людей духов лукавых и многое множество людей привел к Христу, чрез что приобрел себе и новое имя: семя Божественное. Ибо он насеял в сердцах человеческих Божие слово, насадил веру и возрастил благочестие: ради сего он и был наименован Божественным семенем.

Обходя многие страны, он сеял семя небесное, собирал жатву спасения человеческого и окончил земное течение свое Христовыми стопами: будучи подражателем Христовых страданий, он предал дух Богу пригвожденным на кресте3.

И было собрано сие Божественное семя, святой Иаков, с плодами, принесенными сторицею, в небесную житницу; там насыщаясь сам видением лица Божия, он и для нас ходатайствует своими молитвами о том же насыщении.

Кондак, глас 2:
Твердо мудрости догматы в душы благочестивых вложившаго, похвалами да ублажим, яко боговещателя вси Иакова: престолу бо славы Владычню предстоя, и со всеми ангелы радуется, моля непрестанно о всех нас.

1 Вместе с прочими апостолами Иаков Алфеев был послан Господом на проповедь. Мф.10:3.
2 По вознесении Господнем Иаков Алфеев пребывал вместе с другими апостолами в Иерусалиме в Сионской горнице (Деян.1:13), также как и некоторое время после сошествия Св. Духа (6:2).
3 Ап. Иаков Алфеев совершал апостольское служение сначала в Иудее, потом сопутствовал ап. Андрею Первозванному в Едессу (Едесса – нынешняя Орфа – древний знаменитый город Месопотамии на р. Евфрате), проповедовал учение Христово в Газе (один из самых древнейших городов Филистимских на границе с царством Иудейским, во времена апостольские принадлежавший Сирии) и Елевферополе (город Южной Палестины на дороге между Иерусалимом и Газою) и сопредельных им местах, откуда отправился в Египет и здесь в городе Острацине (приморский город на границе с Палестиною) запечатлел апостольские труды свои мученическою смертью на кресте.

Жития святых

Память 9 октября

Святой апостол Иаков был сыном Алфея и братом апостола и Евангелиста Матфея, прежде бывшего мытарем. Когда Господь наш Иисус Христос, пребывая на земле во плоти, избрал в достоинство апостольское простых и благочестивых людей, чтобы послать их на проповедь Евангелия во вселенную, тогда избрал Он и сего Иакова и, как достойного, причел его к апостольскому лику ( Мф.10:3 ; Мк.3:18 ; Лк.6:15 ). И стал Иаков одним из числа двенадцати апостолов, самовидцем и слугою Христовым, проповедником Его таин и Его последователем 6444 . Приняв с другими апостолами Духа Святого, сошедшего на них в огненных языках 6445 , он отправился к язычникам проповедовать Христа и наставлять заблудших на путь спасения. Разжегшись огнем ревности Божественной, он попалял терния безбожия, сокрушал идолов, храмы их разорял, врачевал различные недуги, отгонял от людей духов лукавых и многое множество людей привел к Христу, чрез что приобрел себе и новое имя: семя Божественное. Ибо он насеял в сердцах человеческих Божие слово, насадил веру и возрастил благочестие: ради сего он и был наименован Божественным семенем.

Обходя многие страны, он сеял семя небесное, собирал жатву спасения человеческого и окончил земное течение свое Христовыми стопами: будучи подражателем Христовых страданий, он предал дух Богу пригвожденным на кресте 6446 .

И было собрано сие Божественное семя, святой Иаков, с плодами, принесенными сторицею, в небесную житницу; там насыщаясь сам видением лица Божия, он и для нас ходатайствует своими молитвами о том же насыщении.

Кондак, глас 2:

Твердо мудрости догматы в души благочестивых вложившаго, похвалами да ублажим, яко боговещателя вси Иакова: престолу бо славы Владычню предстоя, и со всеми ангелы радуется, моля непрестанно о всех нас.

Вместе с прочими апостолами Иаков Алфеев был послан Господом на проповедь. Мф.10:3 .

По вознесении Господнем Иаков Алфеев пребывал вместе с другими апостолами в Иерусалиме в Сионской горнице ( Деян.1:13 ), также как и некоторое время после сошествия Св. Духа (6:2).

Читайте так же:  Молитва дорожная на иврите

Ап. Иаков Алфеев совершал апостольское служение сначала в Иудее, потом сопутствовал ап. Андрею Первозванному в Едессу (Едесса – нынешняя Орфа – древний знаменитый город Месопотамии на р. Евфрате), проповедовал учение Христово в Газе (один из самых древнейших городов Филистимских на границе с царством Иудейским, во времена апостольские принадлежавший Сирии) и Елевферополе (город Южной Палестины на дороге между Иерусалимом и Газою) и сопредельных им местах, откуда отправился в Египет и здесь в городе Острацине (приморский город на границе с Палестиною) запечатлел апостольские труды свои мученическою смертью на кресте.

Апостол Иаков Алфеев

Святой апостол Иаков был сыном Алфея и братом апостола и Евангелиста Матфея, прежде бывшего мытарем. Когда Господь наш Иисус Христос, пребывая на земле во плоти, избрал в достоинство апостольское простых и благочестивых людей, чтобы послать их на проповедь Евангелия во вселенную, тогда избрал Он и сего Иакова и, как достойного, причел его к апостольскому лику (Мф.10:3; Мрк.3:18; Лк.6:15).

И стал Иаков одним из числа двенадцати апостолов, самовидцем и слугою Христовым, проповедником Его таин и Его последователем [1] . Приняв с другими апостолами Духа Святого, сошедшего на них в огненных языках [2] , он отправился к язычникам проповедовать Христа и наставлять заблудших на путь спасения.

Разжегшись огнем ревности Божественной, он попалял терния безбожия, сокрушал идолов, храмы их разорял, врачевал различные недуги, отгонял от людей духов лукавых и многое множество людей привел к Христу, чрез что приобрел себе и новое имя: семя Божественное. Ибо он насеял в сердцах человеческих Божие слово, насадил веру и возрастил благочестие: ради сего он и был наименован Божественным семенем.

Обходя многие страны, он сеял семя небесное, собирал жатву спасения человеческого и окончил земное течение свое Христовыми стопами: будучи подражателем Христовых страданий, он предал дух Богу пригвожденным на кресте [3] .

И было собрано сие Божественное семя, святой Иаков, с плодами, принесенными сторицею, в небесную житницу; там насыщаясь сам видением лица Божия, он и для нас ходатайствует своими молитвами о том же насыщении.

Кондак, глас 2:

Твердо мудрости догматы в душы благочестивых вложившаго, похвалами да ублажим, яко боговещателя вси Иакова: престолу бо славы Владычню предстоя, и со всеми ангелы радуется, моля непрестанно о всех нас.

Примечания:

[1] Вместе с прочими апостолами Иаков Алфеев был послан Господом на проповедь. Мф.10:3.

[2] По вознесении Господнем Иаков Алфеев пребывал вместе с другими апостолами в Иерусалиме в Сионской горнице (Деян.1:13), также как и некоторое время после сошествия Св. Духа (6:2).

[3] Ап. Иаков Алфеев совершал апостольское служение сначала в Иудее, потом сопутствовал ап. Андрею Первозванному в Едессу (Едесса – нынешняя Орфа – древний знаменитый город Месопотамии на р. Евфрате), проповедовал учение Христово в Газе (один из самых древнейших городов Филистимских на границе с царством Иудейским, во времена апостольские принадлежавший Сирии) и Елевферополе (город Южной Палестины на дороге между Иерусалимом и Газою) и сопредельных им местах, откуда отправился в Египет и здесь в городе Острацине (приморский город на границе с Палестиною) запечатлел апостольские труды свои мученическою смертью на кресте.

Житие в изложении Святителя Димитрия Ростовского

Апостол Иаков, брат Господень

Апо­стол Па­вел в По­сла­нии к Га­ла­там пи­шет, что вме­сте с апо­сто­лом Пет­ром по­чи­та­лись стол­па­ми Церк­ви и апо­сто­лы Иа­ков и Иоанн. Свя­той Иа­ков был сы­ном Иоси­фа Об­руч­ни­ка от его пер­вой же­ны и по­то­му в Еван­ге­лии на­зы­ва­ет­ся бра­том Гос­под­ним.

Со­глас­но пре­да­нию, Гос­подь Иисус Хри­стос явил­ся ему по­сле Сво­е­го Вос­кре­се­ния и по­ста­вил его епи­ско­пом Иеру­са­лим­ской церк­ви. Та­ким об­ра­зом, на до­лю апо­сто­ла Иа­ко­ва вы­па­ла осо­бен­ная де­я­тель­ность: он не пу­те­ше­ство­вал с про­по­ве­дью по раз­ным стра­нам, как осталь­ные апо­сто­лы, а учил и свя­щен­но­дей­ство­вал в Иеру­са­ли­ме, име­ю­щем столь важ­ное зна­че­ние для хри­сти­ан­ско­го ми­ра.

Как гла­ва Иеру­са­лим­ской церк­ви, он пред­се­да­тель­ство­вал на Апо­столь­ском со­бо­ре в Иеру­са­ли­ме в 51 го­ду. Го­лос его здесь фак­ти­че­ски был ре­ша­ю­щим, и пред­ло­же­ние, сде­лан­ное им, ста­ло ре­зо­лю­ци­ей Апо­столь­ско­го со­бо­ра (Деян.15). Это об­сто­я­тель­ство име­ет важ­ное зна­че­ние вви­ду при­тя­за­ний ка­то­ли­ков воз­вы­сить апо­сто­ла Пет­ра на сте­пень гла­вы Церк­ви для то­го, чтобы за­тем утвер­дить это гла­вен­ство за рим­ским па­пой.

Зна­че­ние апо­сто­ла Иа­ко­ва еще бо­лее укреп­ля­ла его по­движ­ни­че­ская жизнь. Он был стро­гий дев­ствен­ник, не пил ни ви­на, ни дру­гих спирт­ных на­пит­ков, воз­дер­жи­вал­ся от мя­са, но­сил одеж­ду толь­ко льня­ную. Имел он обык­но­ве­ние уеди­нять­ся для мо­лит­вы в хра­ме и там ко­ле­но­пре­клон­но мо­лил­ся о сво­ем на­ро­де. Он так ча­сто про­сти­рал­ся на зем­лю в мо­лит­ве, что ко­жа на ко­ле­нях его огру­бе­ла.

Слу­же­ние апо­сто­ла Иа­ко­ва бы­ло труд­ное: сре­ди мно­же­ства са­мых ярых вра­гов хри­сти­ан­ства. Но он по­сту­пал с та­ким бла­го­ра­зу­ми­ем и спра­вед­ли­во­стью, что его ува­жа­ли не толь­ко хри­сти­ане, но и иудеи, и на­зы­ва­ли опо­рой на­ро­да и пра­вед­ни­ком.

Пре­бы­вая в долж­но­сти Иеру­са­лим­ско­го епи­ско­па око­ло 30 лет, он рас­про­стра­нил и утвер­дил свя­тую ве­ру в Иеру­са­ли­ме и во всей Па­ле­стине. Ко­гда апо­стол Па­вел в по­след­нее свое пу­те­ше­ствие по­се­тил апо­сто­ла Иа­ко­ва, то в то вре­мя со­бра­лись к нему пре­сви­те­ры, и об успе­хах хри­сти­ан­ской про­по­ве­ди сре­ди ев­ре­ев пе­ре­да­ли ему сле­ду­ю­щи­ми сло­ва­ми: «Ви­дишь, брат, сколь­ко ты­сяч уве­ро­вав­ших иуде­ев, и все они рев­ни­те­ли за­ко­на» (Деян.21:20). Мно­гие из ев­ре­ев об­ра­ща­лись к Церк­ви по од­но­му до­ве­рию к сло­ву пра­вед­ни­ка.

Ви­дя та­кое вли­я­ние апо­сто­ла, иудей­ские на­чаль­ни­ки ста­ли опа­сать­ся, как бы весь на­род не об­ра­тил­ся ко Хри­сту, и ре­ши­ли вос­поль­зо­вать­ся про­ме­жут­ком вре­ме­ни меж­ду отъ­ез­дом про­ку­ро­ра Фе­ста и при­бы­ти­ем на его ме­сто Аль­би­на (62 г. по­сле Р. X.) для то­го, чтобы или скло­нить Иа­ко­ва к от­ре­че­нию от Хри­ста, или умерт­вить его.

Читайте так же:  Молитва при отливании воском от испуга

Пер­во­свя­щен­ни­ком в это вре­мя был без­бож­ный сад­ду­кей Анан. При боль­шом сте­че­нии на­ро­да апо­сто­ла вве­ли на пор­тик хра­ма, и по­сле несколь­ких льсти­вых слов пре­не­бре­жи­тель­но спро­си­ли: «Ска­жи нам о Рас­пя­том?» – «Вы спра­ши­ва­е­те ме­ня об Иису­се? – гром­ко ска­зал пра­вед­ник. – Он си­дит на небе­сах одес­ную Все­выш­ней си­лы и сно­ва при­дет на об­ла­ках небес­ных». В тол­пе ока­за­лось мно­го хри­сти­ан, ко­то­рые ра­дост­но вос­клик­ну­ли: «Осан­на Сы­ну Да­ви­до­ву!» Пер­во­свя­щен­ни­ки же и книж­ни­ки за­кри­ча­ли: «О, и сам пра­вед­ник в за­блуж­де­нии!» и сбро­си­ли его на зем­лю. Иа­ков мог еще под­нять­ся на ко­ле­ни и ска­зал: «Гос­по­ди, про­сти их! Они не ве­да­ют, что тво­рят». «По­бьем его кам­ня­ми», – за­кри­ча­ли его вра­ги. Один свя­щен­ник из пле­ме­ни Ри­ха­ва (они не пи­ли ви­на, жи­ли в па­лат­ках, не се­я­ли ни пше­ни­цы, ни ви­но­гра­да) на­чал уго­ва­ри­вать их: «Что вы де­ла­е­те? Ви­ди­те, пра­вед­ник за вас мо­лит­ся». Но в эту ми­ну­ту один изу­вер, по ре­ме­с­лу су­кон­щик, уда­рил сво­им валь­ком апо­сто­ла по го­ло­ве и умерт­вил его. Вме­сте с ним бы­ло умерщ­вле­но мно­го хри­сти­ан.

Иудей­ский ис­то­рик Иосиф Фла­вий, пе­ре­чис­ляя при­чи­ны па­де­ния Иеру­са­ли­ма, го­во­рит, что Гос­подь на­ка­зал ев­ре­ев, меж­ду про­чим, за уби­е­ние пра­вед­но­го Иа­ко­ва. Апо­стол Иа­ков неза­дол­го до сво­ей смер­ти на­пи­сал со­бор­ное по­сла­ние. Глав­ная цель по­сла­ния – уте­шить и укре­пить об­ра­щен­ных к ве­ре иуде­ев в стра­да­ни­ях, ко­то­рые пред­сто­я­ли им, и предо­сте­речь их от за­блуж­де­ния, буд­то бы од­на ве­ра мо­жет спа­сти че­ло­ве­ка. Свя­той апо­стол объ­яс­ня­ет, что ве­ра, не со­про­вож­да­е­мая доб­ры­ми де­ла­ми, – мерт­ва и не при­во­дит ко спа­се­нию. Цер­ков­ное пре­да­ние при­пи­сы­ва­ет апо­сто­лу Иа­ко­ву со­став­ле­ние древ­ней­ше­го чи­на Бо­же­ствен­ной ли­тур­гии.

Православный Церковный календарь

Календарь на год ►

О календаре
Богослужения
Посты
Библейские чтения
Праздники
Календарь
венчаний
Дни особого поминовения усопших 2019
Дни поминовения новопреставленных
Подписка

Апостол Иа ́ ков Алфеев , брат евангелиста Матфе ́ я

Дни памяти

13 июля – Собор славных и всехвальных 12-ти апостолов

Житие

Брат апо­сто­ла и еван­ге­ли­ста Мат­фея († 60 г.; па­мять 16/29 но­яб­ря), быв­ше­го преж­де мы­та­рем. Был при­зван Са­мим Гос­по­дом в чис­ло 12 апо­сто­лов и вме­сте с про­чи­ми был по­слан на про­по­ведь.

По­сле со­ше­ствия Свя­то­го Ду­ха про­по­ве­до­вал сна­ча­ла в Иудее, за­тем со­пут­ство­вал св. апо­сто­лу Ан­дрею Пер­во­зван­но­му († 62 г.; па­мять 30 но­яб­ря/13 де­каб­ря) в Едес­су. Рас­про­стра­нял еван­гель­ское бла­го­ве­стие в Га­зе, Елев­фе­ро­по­ле и со­пре­дель­ных им ме­стах, от­ту­да от­пра­вил­ся в Еги­пет. Здесь, в го­ро­де Остра­цине (при­мор­ский го­род на гра­ни­це с Па­ле­сти­ной), был рас­пят на кре­сте.

Молитвы

Тропарь апостолу Иакову Алфееву, глас 3

Апо́столе святы́й Иа́кове,/ моли́ Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим.

Перевод: Апостол святой Иаков, моли Милостивого Бога, да прегрешений прощение подаст душам нашим.

Кондак апостолу Иакову Алфееву, глас 2

Тве́рдо му́дрости догма́ты в ду́ши благочести́вых вложи́вшаго/ похвала́ми да ублажи́м я́ко Боговеща́теля вси Иа́кова:/ Престо́лу бо сла́вы Влады́чню предстоя́/ и со все́ми А́нгелы ра́дуется,// моля́ непреста́нно о всех нас.

Перевод: Твердо мудрость догматов в души благочестивых вложившего, похвалами прославим все Иакова как проповедающего Бога, ибо Престолу славы Владыки предстоя, он со всеми ангелами радуется, моля непрестанно обо всех нас.

Каноны и Акафисты

Канон святому апостолу Иакову Алфееву

Пе́снь 1

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.

Ру́ку ми́ да́ждь, Богови́дче и учениче́ Христо́в, Иа́кове, честны́й тво́й пра́здник похвали́ти устреми́вшуся, и све́т се́рдцу моему́ твои́ми моли́твами возсия́й.

Струя́ми Боже́ственныя му́дрости напое́н, река́ исте́кл еси́ от рая́ сла́дости и земно́е лице́ тече́ньми благоче́стия и́стинно я́ве напои́л еси́.

Свяще́ннейшему ли́ку учени́к Христо́вых счета́лся еси́, Иа́кове, исполня́я число́ двонадеся́тных; с ни́миже, Влады́це предстоя́, на́с помина́й.

Богоро́дичен: Тя́, Пречи́стая Де́во, не́бо простры́й Госпо́дь и зе́млю основа́вый, не́бо земно́е на́м яви́л е́сть, из Тебе́ проше́д пло́тию.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Боже́ственнаго Ду́ха я́ве прие́м зарю́, во тьме́ су́щим, я́ко у́тро, показа́лся еси́ све́тло, Со́лнца мы́сленнаго возвеща́я все́м явле́ние.

Нога́ твоя́ ста́ я́вственно в пра́вости, блаже́нне, у Царя́ Пра́ваго же и Блага́го, лику́ющи боголе́пно и ше́ствующи стезю́ Небе́сную.

Сы́на Безнача́льна Бо́жия, вся́ творя́щаго Боже́ственною вла́стию, неле́стна Тайноучи́теля, зна́ния и́стины тя́ науча́юща, име́л еси́, Иа́кове.

Богоро́дичен: Мари́е, все́х наде́ждо на Тя́ наде́ющихся, ро́ждши Сло́во, воплоще́нное на́с ра́ди, разли́чных мя́ напа́стей и бе́д, Пречи́стая, изба́ви.

Седа́лен, гла́с 8

Му́дрость и́стинно учи́теля име́в, тя́ науча́ющую су́щим па́че ума́, му́дрость объюро́дил еси́ е́ллинскую, богодухнове́нне; и язы́ком бы́л еси́ свети́льник Боже́ственный, благоче́стия словесы́ направля́я безу́мныя. Те́м изба́вленнии тобо́ю от пре́лести, досто́йно пое́м тя́ и ве́рно ублажа́ем, богоглаго́ливе Иа́кове: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Со́лнца о́блаче разу́мнаго, Боже́ственнаго Све́та Свети́льниче златокова́нный, Нескве́рная, Небла́зная, Всенепоро́чная Влады́чице, омраче́нную ду́шу мою́ ослепле́нием страсте́й безстра́стия заре́ю просвети́, молю́ся; и оскверне́нное мое́ се́рдце омы́й пото́ки умиле́ния, покая́ния же слеза́ми, и от тиме́ния мя́ очи́сти де́л мои́х, да любо́вию зову́ Ти́: Богоро́дице Присноде́во, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние пода́ти ми́, Тебе́ бо име́ю наде́жду, ра́б Тво́й.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, Честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Са́м тя́ Госпо́дь Еди́н Святы́й честно́му ли́ку ученико́в, блаже́нне, сочета́, честно́е и све́тлое жития́ твоего́ прови́девый.

Чуде́с испо́лнен Боже́ственнаго Ду́ха бы́в, богопропове́дниче, чудотвори́ши бо, неду́ги отгоня́я, и лука́вства духо́в челове́ки свободи́л еси́.

Боже́ственное сия́ние, наше́дшее се́рдцу твоему́, блаже́нне, богосве́тло сие́ соде́ла и прия́тно па́че ума́ дарова́ний сотвори́.

Богоро́дичен: Боже́ственным Твои́м Рождество́м, Де́во Всечи́стая, а́нгельстии чи́ни и земны́х собо́ри совокупи́шася; Миронача́льника бо Христа́ и Спа́са все́х родила́ еси́.

Читайте так же:  Молитва детям на экзамен
Пе́снь 5

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, И́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Со́лнцу, блаже́нне, у́мному собесе́дник бы́в, лучи́ ты́ отту́ду прие́мля, е́же по существу́ пе́рвый То́й е́сть, вторы́й по благода́ти бы́л еси́, сла́вне.

У́м чисте́йший име́в, све́тло же и чи́сто се́рдце ты́ стяжа́в, вопло́щшагося Бо́га ви́дел еси́, непостижи́маго ра́зумом.

Уступа́ет ти́, учениче́, вся́ко проро́чество, и вся́ко законоположе́ние, пребога́те; те́ми бо дре́вле Пропове́даемаго самови́дно сподо́бился еси́, блаже́нне, ви́дети.

Богоро́дичен: Се́, Де́во, проро́чески име́ла еси́ во чре́ве Твое́м, Су́щаго над все́ми Влады́ку и Го́спода, и неизрече́нно Сего́, Чи́стая, родила́ еси́, Де́во, по Рождестве́ нетле́нна пребы́вши.

Пе́снь 6
Видео (кликните для воспроизведения).

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Но́ги твоя́ кра́сныя ми́р неле́стно я́ко благовеству́юще, ми́р су́що преесте́ственный, и у́м преиму́щий, учениче́ Христо́в всече́стне.

Разуме́ти та́инство и пропове́дати стра́шное Бо́жия воплоще́ния сподо́бился еси́, Иа́кове, перводе́льныя лучи́ прие́мый от Самаго́ Высоча́йшаго, приснопа́мятне.

Неизрече́ннаго све́та сия́я све́тлостьми досто́йно, верхо́вный Христо́в апо́столе, приле́жно моли́ся о творя́щих па́мять твою́, сла́вне, пречестну́ю.

Богоро́дичен: Все́ми влады́чествующа тва́рьми я́ко Бо́га Блага́го ро́ждши, согреше́ний мои́х, Пречи́стая, стру́пы до конца́ потреби́, благоутро́бна содева́ющи Ро́ждшагося из Тебе́.

Конда́к, гла́с 2

Тве́рдо му́дрости догма́ты в ду́ши благочести́вых вложи́вшаго похвала́ми да ублажи́м я́ко Боговеща́теля вси́ Иа́кова: Престо́лу бо сла́вы Влады́чню предстоя́ и со все́ми А́нгелы ра́дуется, моля́ непреста́нно о все́х на́с.

И́кос

Я́ко учени́к Христо́в и дру́г Невеще́ственным лико́м спребыва́яй при́сно, и, Све́том озаря́емь невече́рняго светодая́ния, ума́ моего́ тьму́ разреши́, всеблаже́нне: я́ко да твою́ светоно́сную па́мять воспою́, ю́же пое́т вся́ тва́рь, благоче́стно пра́зднующи дне́сь; все́х бо ве́рных наста́вник и свети́льник бы́л еси́, Иа́кове, моля́ непреста́нно о все́х на́с.

Пе́снь 7

Ирмо́с: О́троцы в Вавило́не, пе́щнаго пла́мене не убоя́шася, но посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Све́тлостьми и сия́ньми Ду́ха просвеще́ннаго, язы́к мно́жество се́мя Боже́ственное тя́ имену́ет, зову́ще: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Му́дростию укра́шен богодарова́нною ти́ разори́л еси́ мирску́ю му́дрость, богому́дренно зовы́й, апо́столе: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Во всю́ зе́млю изы́де веща́ние твое́, апо́столе Иа́кове, е́же возвести́л еси́, я́ко гро́м, все́м страна́м, прему́дре, Воплоще́нное Сло́во досто́йно пропове́дая.

Богоро́дичен: Святы́х святе́йши, Де́во Ма́ти, Ты́ была́ еси́, я́ко ро́ждши Бо́га несказа́нно, Его́же воспева́юще, непреста́нно зове́м: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8

Ирмо́с: За зако́ны оте́ческия блаже́ннии в Вавило́не ю́ноши, предбе́дствующе, царю́ющаго оплева́ша повеле́ние безу́мное и, совоку́плени и́мже, не свари́шася огне́м, Держа́вствующему досто́йную воспева́ху пе́снь: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Священноучени́к, Небе́сным науче́н и́стинно, блаже́нне, та́инством, проше́л еси́ всю́ вселе́нную, апо́столе, пропове́дая велегла́сно сло́во ве́ры Христо́вы и науча́я неизрече́нною благода́тию: Го́спода воспева́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Бога́т бы́л еси́ и блаже́н, сподо́блен вся́каго блаже́нства, я́ко собесе́дник и сообита́тель бы́в Влады́це, и коне́чное и́стинно жре́бием до́бре обога́щся, и Сло́ву, свеселя́ся, воспева́ше: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

За ми́р моли́твенник изя́щнейший ко Спа́су ста́ни, блаже́нне апо́столе, прося́ свы́ше бога́тнаго ми́ра Це́рквам, и хва́лящим тя́ ве́рно прегреше́ний оставле́ние, и душа́м спасе́ние, вопию́щим: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Ты́ спасе́ния все́м Хода́таица, Богома́ти, яви́лася еси́, Еди́на Всепе́тая, Спа́са ро́ждши Бо́жия, Бо́га Сло́ва, изба́вльшаго на́с дре́вния кля́твы и благослове́ние дарова́вшаго ве́рою зову́щим: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Не рыда́й Мене́, Ма́ти, зря́щи во гро́бе, Его́же во чре́ве без се́мене зачала́ еси́, Сы́на: воста́ну бо, и просла́влюся, и вознесу́ со сла́вою непреста́нно я́ко Бо́г ве́рою и любо́вию Тя́ велича́ющия.

Яви́лся еси́ ми́ру, я́коже мо́лния претека́я, во тьме́ дре́вле и се́ни неве́дения седя́щия, влеки́й ко Све́ту незаходи́мому Вопло́щшагося Единоро́днаго Сы́на, Его́же самови́дец и де́йственный слуга́ бы́л еси́, блаже́нне; Его́же велича́ем.

Бу́рное, блаже́нне, от небесе́ носи́мое дыха́ние прие́м и язы́ком огнедохнове́нным обога́щся, пожига́еши, я́ко те́рние, безбо́жную мирску́ю му́дрость, свеща́тельными заря́ми пропове́дания Христо́ва сия́я и мра́к разоря́я, Богоблаже́нне.

Приими́, Богогла́се апо́столе Иа́кове, моле́бную пе́снь, ю́же ти́ прино́сим, твою́ пра́зднующе пречестну́ю и пресве́тлую па́мять; изба́ви от грехо́в рабы́ твоя́, верхо́вный Христо́в апо́столе, приле́жно моля́ся, да досто́йно тя́ велича́ем.

Богоро́дичен: Я́ко неискусому́жно во чре́ве Твое́м прие́мши Сло́во, пребыла́ еси́ Нетле́нна, Пречи́стая Де́во, и ро́ждши на́м Емману́ила, су́щаго вку́пе Бо́га и Челове́ка. Сего́ сугу́ба естество́м ве́дуще, Тя́ велича́ем.

Свети́лен

Не я́ко сы́на Алфе́ева, но я́ко ученика́ Сло́ва, разуме́ем тя́, Иа́кове, апо́столов сла́во: и́бо Боже́ственное сия́ние я́вственно прия́л еси́ и благода́ть чуде́с отгоня́ти неду́ги от челове́к, ве́рою соверша́ющих всесвяще́нную па́мять твою́.

Богоро́дичен: Я́ко иму́щи благоутро́бие и ми́лость вели́кую, Богоро́дице Де́во, при́зри, Пренепоро́чная, на мое́ смире́ние и стра́стную бу́рю и печа́лей нахожде́ние разжени́, Чи́стая, и огня́ гее́нскаго изба́ви мя́ Твои́ми моли́твами.

Православный Церковный календарь

Календарь на год ►

О календаре
Богослужения
Посты
Библейские чтения
Праздники
Календарь
венчаний
Дни особого поминовения усопших 2019
Дни поминовения новопреставленных
Подписка

Апостол Матфе ́ й (Леви ́ й) , евангелист , брат ап . Иа ́ кова Алфеева

Дни памяти

13 июля – Собор славных и всехвальных 12-ти апостолов

Житие

Был апо­сто­лом из две­на­дца­ти. До об­ра­ще­ния ко Хри­сту Мат­фей слу­жил мы­та­рем, сбор­щи­ком по­да­тей для Ри­ма. Услы­шав глас Иису­са Хри­ста: «Иди за Мной» (Мф.9.9), он оста­вил свою долж­ность и по­шел за Спа­си­те­лем. Вос­при­няв бла­го­дат­ные да­ры Ду­ха Свя­то­го, апо­стол Мат­фей вна­ча­ле про­по­ве­до­вал в Па­ле­стине. Пе­ред ухо­дом на про­по­ведь в даль­ние стра­ны по прось­бе иуде­ев, оста­вав­ших­ся в Иеру­са­ли­ме, апо­стол на­пи­сал Еван­ге­лие. В ря­ду книг Но­во­го За­ве­та Еван­ге­лие от Мат­фея сто­ит пер­вым. На­пи­са­но на ев­рей­ском язы­ке. Ре­чи и де­я­ния Спа­си­те­ля Мат­фей из­ла­га­ет в со­от­вет­ствии трем сто­ро­нам слу­же­ния Хри­ста: как Про­ро­ка и За­ко­но­да­те­ля, Ца­ря над ми­ром неви­ди­мым и ви­ди­мым и Пер­во­свя­щен­ни­ка, При­но­ся­ще­го Жерт­ву за гре­хи всех лю­дей.

Читайте так же:  Молитвы сильные на поиск работы

Молитвы

Тропарь апостолу и евангелисту Матфею, глас 3

Усе́рдно от мы́тницы к зва́вшему Влады́це Христу́,/ я́вльшуся на земли́ челове́ком за бла́гость,/ Тому́ после́довав, апо́стол избра́нный яви́лся еси́/ и благове́стник Ева́нгелия вселе́нней велегла́сен./ Сего́ ра́ди чти́м честну́ю па́мять твою́, Матфе́е Богоглаго́ливе,/ моли́ ми́лостиваго Бо́га,// да грехо́в оставле́ние пода́ст душа́м на́шим.

Перевод: Усердно от сбора пошлин последовав за призвавшим тебя Владыкой Христом, явившимся на земле людям по благости, ты сделался избранным Апостолом Его и громогласным провозвестником Евангелия вселенной. Потому мы почитаем священную память твою, Матфей Богословесный; моли милостивого Бога, да грехов прощение подаст Он душам нашим.

Кондак апостолу и евангелисту Матфею, глас 4

Мыта́рства и́го отве́рг,/ пра́вды и́гу притя́глся еси́,/ и яви́лся еси́ купе́ц всеизря́днейший,/ бога́тство прине́с, ю́же с высоты́ прему́дрость./ Отону́дуже пропове́дал еси́ и́стины сло́во,/ и уны́лых воздви́гл еси́ ду́ши,// написа́в час су́дный.

Перевод: Отбросив мытарства иго, ярму праведности ты подчинился и оказался превосходнейшим купцом, получив богатство – небесную премудрость. Потому и провозгласил ты слово истины и пробудил беспечных души, написав о часе суда.

Молитва апостолу и евангелисту Матфею

О, пресла́вный апо́столе Матфе́е, ду́шу за Христа́ преда́вший и кро́вию твое́ю па́жить Его́ удо́бривший! Услы́ши ча́д твои́х моли́твы и воздыха́ния, се́рдцем сокруше́нным ны́не приноси́мыя. Се́ бо беззако́ньми омрачи́хомся, и того́ ра́ди беда́ми, я́коже ту́чами, обложи́хомся, еле́а же до́браго жития́ обнища́хом зело́, и не возмо́жем проти́витися волко́м хи́щным, и́же расхища́ти насле́дие Бо́жие де́рзостно тща́тся. О, си́льный! Понеси́ не́мощи на́ша, не отлуча́йся ду́хом от на́с, да не разлучи́мся в коне́ц от любве́ Бо́жия, но кре́пким заступле́нием твои́м на́с защити́, да поми́лует Госпо́дь все́х на́с моли́тв твои́х ра́ди, да истреби́т же рукописа́ние безме́рных грехо́в на́ших, и да сподо́бит со все́ми Святы́ми блаже́ннаго Ца́рствия и бра́ка А́гнца Своего́, Ему́же че́сть и сла́ва, и благодаре́ние и поклоне́ние, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Каноны и Акафисты

Канон святому апостолу и евангелисту Матфею

Пе́снь 1

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну ца́ри́це Ма́тери, и явлю́ся све́тло торжеству́я, и воспою́ ра́дуяся тоя́ чудеса́.

Припев: Святый Апостоле Матфее, моли Бога о нас.

Бога́тно пода́ждь ми́ все́льшуюся в тя́ бла́года́ть, Матфе́е всесла́вне, и слуго́ Христо́в: да вопию́ све́тло пропове́дая, и воспою́ ра́дуяся твоя́ чудеса́.

Весьма́ оста́вил еси́ земны́х смуще́ние: сло́ва бо, я́ко услы́шав вопло́щшагося гла́с, и бла́года́ти яви́лся еси́ строи́тель, и пропове́датель Богоприя́тен, Богоблаже́нне.

Самови́дец бы́в и слуга́ возсия́вшаго сло́ва, апо́столе, преве́чнаго Отца́, и проте́кл еси́, того́ прише́ствие бла́говеству́я все́м язы́ком.

Богоро́дичен: Сме́рти потребле́ние и тли́ разруше́ние, жи́зни же явле́ние, благовести́л еси́, му́дре: Де́ва бо во утро́бе заче́нши непости́жнаго, и ми́р обнови́.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Бо́же́ственней твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Твоя́ апо́столы, сло́ве Бо́жий, свети́льники показа́л еси́ жи́зни, мра́к отгоня́щия безбо́жия, Влады́ко, и Боже́ственною твое́ю сла́вою ми́р ве́сь просвеща́ющия.

Твои́м вооружи́в всеору́жием Матфе́а хра́брейшаго, Спа́се, мучи́телей крепча́йша сего́ соде́ял еси́, Влады́ко, и потреби́теля показа́л еси́ и́дольския ле́сти, человеколю́бче.

Язы́ка твоего́ о́гненнаго веща́ние де́монская пожже́ ка́пища, Матфе́е Богодохнове́нне, паракли́тов орга́не, чрез его́же Христо́с пропове́дается, все́х жи́знь ипоста́сная.

Богоро́дичен: Труба́ Богосло́вная, веща́ющая кре́пко, просвети́ лю́ди, Матфе́а Богому́драго, Тро́ицы сия́ние, па́че ума́ же воплоще́ние сло́ва, из Тебе́, Пречи́стая.

Седа́лен, гла́с 8. Подо́бен: Прему́дрости:

Во вся́ концы́ протече́ му́дрых твои́х глаго́л я́ко вои́стинну веща́ние, всехва́льне Госпо́день Апо́столе, Бо́говиде́ние все́м я́сно пропове́дал еси́, и язы́ков неразу́мие, в ра́зум приве́л еси́. Те́мже и́дольское омраче́ние отгна́в, све́т зна́ния во тме́ су́щим возсия́л еси́, Матфе́е всехва́льне, моли́ Христа́ Бо́га, грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, подо́бен то́йже: Яко свети́льника све́та и ученика́, я́ко самови́дца сло́ва Боже́ственнаго, вси́ хва́лим тя́, Госпо́день апо́столе: и́бо благода́тныя твоя́ мре́жи простира́я, слове́сныя ры́бы уловля́еши повеле́нием. Те́мже и язы́цы уловля́хуся си́лою Ду́ха, наставля́еми ве́рою, неботаи́нниче всехва́льне: моли́ Христа́ Бо́га, грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ны́не, Богоро́дичен: Яко всенепоро́чная неве́сто творца́, я́ко неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя, прия́телище я́ко су́щи уте́шителя, Препе́тая, беззако́нию мя́ су́ща скве́рное оби́телище, и де́моном игра́лище в ра́зуме бы́вша, потщи́ся от те́х злоде́йства мя́ изба́вити: и све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́, светоно́сная, нетле́нная: отжени́ о́блак страсте́й, и вы́шняго прича́стия сподо́би, и све́та невече́рняго, моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, е́же от Де́вы воплоще́ния тебе́ вы́шняго, проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́ле твое́й, Го́споди.

Ипоста́сному твоему́ сло́ву, Бо́же, науче́н, мирску́ю му́дрость разруши́ богови́дец учени́к, велегла́сно зовя́ тебе́: сла́ва си́ле твое́й, Го́споди.

Ублаже́нному от Христа́, ко́е благохвале́ние принесе́м тебе́, Богоглаго́ливе? Не мо́жет бо челове́к цветя́щия на тебе́ благода́ти сло́вом изрещи́, досточу́дне.

Нескве́рный Тво́й и чи́стый у́м ви́дев высоча́йший, я́коже свещу́ на све́щник высо́кий, су́щим во тме́ светя́щую, все́м, Богоявле́нне, предложи́.

Богоро́дичен: Умерщвле́нное естество́ челове́ческое, бла́гослове́нная, возвы́сила еси́, я́ко высоча́йшаго ро́ждшая кре́пость, па́че естества́, всепе́тая отрокови́це, я́коже Матфе́й научи́.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве твое́й: ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим тя́ ми́р подава́ющая.

Благода́ть прие́м всесвя́та́го Ду́ха, Боже́ственное оби́телище показа́лся еси́: Боже́ственно научи́в Богозна́ния све́ту, вве́рен бы́в догма́ты Христо́вы письме́ны изложи́ти, я́ко самови́дец Богоизбра́нный.

Читайте так же:  Молитва как тост

Язы́к тво́й тро́сть паракли́та бы́сть, ско́рое избавле́ние даю́щаго позна́вшим Влады́чество его́, и му́дрых вды́шущаго душа́м ра́зум Небе́сный, о, Матфе́е всече́стне.

Сия́юща чудесы́ и исцеле́ний благода́тьми, тя́ Христо́с посла́ ми́ру, де́монскую попира́юща кре́пость, и ду́ши просвеща́юща ве́рных, все́х пою́щих тя́, ми́ра пропове́дника.

Богоро́дичен: Де́ва родила́ еси́ Сы́на преве́чнаго, в естество́ обле́кшася челове́ческое, я́коже науча́я Богоглаго́ливый рече́, и спа́сшаго сие́ от тли́ коне́чною благосты́нею, и Де́ва пребыла́ еси́.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в: но, я́ко Бо́г, из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, многоми́лостиве.

Евангели́ст от мы́тарства, я́ко после́дова тебе́, претвори́ся Богоглаго́ливый, всеси́льною твое́ю, вседе́телю, кре́постию, Матфе́й всеизря́днейший.

Управля́ется твоего́ благове́стия душепита́тельными словесы́ язы́ков мно́жество, возвыша́емо к доброде́телей высо́кому верху́, о, Матфе́е всеблаже́нне.

Матфе́а уловля́ются Богоплете́нными ученика́ мре́жами собо́ры ве́рующих всегда́, к твоему́ позна́нию, бла́годе́телю, наставля́еми.

Богоро́дичен: Де́ву ро́ждшую воспису́я, благовеству́ет Тя́ вся́ческая сотво́ршаго, без се́мене и тли́, Всенепоро́чная, Матфе́й всеизя́щнейший.

Конда́к, гла́с 4. Подо́бен: Вознесы́йся:

Мыта́рства и́го отве́рг, пра́вды и́гу припря́глся еси́, и яви́лся еси́ купе́ц всеизря́днейший, бога́тство прине́с, ю́же с высоты́ прему́дрость. Отону́дуже пропове́дал еси́ и́стины сло́во, и уны́лых воздви́гл еси́ ду́ши, написа́в ча́с су́дный.

Вра́жие мучи́тельство ну́дит мя́ несы́тно, и души́ моея́ все́ се́мя восхища́ет, Матфе́е, дру́же Христо́в, но са́м се́мя моли́тв твои́х да́в, уплоди́ к твоему́ служе́нию и покажи́ мя песнопе́вца твоего́ мале́йшаго, и сказа́теля мно́гих твои́х и вели́ких исправле́ний: и ко Христо́ве любви́, ка́ко, вся́ а́бие оста́вив, после́довал еси́ те́пле зва́вшему, пе́рвый бы́в благове́стник в ми́ре, написа́в ча́с су́дный.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че созда́вшаго, но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся пою́ще: препе́тый Отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Бы́л еси́ пе́рваго осия́ния Боже́ственное изображе́ние, я́ко учени́к того́ светлостьми́ распаля́емь, ему́же поя́ глаго́лал еси́: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, бла́гослове́н еси́.

Яко слуга́ сло́ва, всеблаже́нне, в Боже́ственныя оби́тели, иде́же Христо́с обита́ет, ты́ всели́лся еси́, я́коже тебе́ обеща́ Пребоже́ственный отце́в Госпо́дь и Бо́г еди́н все́х.

Неду́зи, Матфе́е, отго́нятся и отбега́ет мно́жество де́монов, су́щими в тебе́ дарова́ньми Боже́ственнаго Ду́ха, в ни́хже пе́л еси́: препе́тый отце́в, Госпо́дь и Бо́г, бла́гослове́н еси́.

Богоро́дичен: Всепе́тую Де́ву написа́л еси́ Боже́ственными твои́ми словесы́, творца́ все́х ро́ждшую, апо́столе, ему́же вси́ пое́м: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, бла́гослове́н еси́.

Пе́снь 8

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ рожде́ство́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти тебе́: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те его́ во вся́ ве́ки.

Манове́ньми, я́же в Тебе́, неосла́бными, Матфе́й свяще́ннейший обожа́емь, положе́нием же бы́в, естество́м е́же бы́л еси́, вселе́нную, Влады́ко, привлече́, пе́ти тебе́: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Якоже мо́лнию вселе́нней, сло́во Богосло́ва посла́, мра́к у́бо отгоня́ща, язы́ки же просвеща́юща Богосло́вия догма́ты. те́мже и поя́ше: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те его́ во вся́ ве́ки.

Сло́вом чи́стым и умо́м Бо́г с тобо́ю бесе́довал е́сть: ти́ну бо я́ко изсе́кл еси́, тому́ прибли́жился еси́ и премеси́лся еси́, сла́вне. Те́мже и пое́ши: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те его́ во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: На благодея́ние челове́ков Сло́во воплоти́тися изво́ли: две́рь бо де́вства про́йде Госпо́дь, и Богоро́дицу показа́. Те́мже зове́м: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те его́ во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, всебла́же́нная Богоро́дице, чи́стая Присноде́во.

Добро́ты у́мныя прия́л еси́ диади́му Боже́ственную, апо́столе, и ца́рствия же благоле́пнейшим венце́м украси́лся еси́, десни́цею Вседержи́телевою, и све́тишися, му́дре, со а́нгелы престо́лу предстоя́ Влады́ки Христа́, всеблаже́нне.

Дре́ва жи́зни досто́йно получи́л еси́, пропове́дник жива́го Бо́га, благовествова́в жи́знь ми́ру Боже́ственное посеще́ние: са́дом бо зна́ния не растли́л еси́ у́м, пребы́в незы́блен и неколе́блен це́ркве степе́нь, всебла́же́нне.

Неве́сту Христо́ву Боже́ственно украси́л еси́ Ева́нгелием твои́м, я́ко диади́мою, це́рковь, Богоблаже́нне, и ны́не Боже́ственную твою́ па́мять торжеству́ет све́тло, ю́же изба́вити вся́каго обстоя́ния и бе́д лю́тых, моли́ Матфе́е апо́столе.

Богоро́дичен: Не́др не отступи́в безнача́льнаго роди́теля Сло́во Безнача́льное, я́коже благовеству́ет Матфе́й, пиша́, Бо́г воплоти́ся из Тебе́, Чи́стая Всепе́тая, в челове́чь о́браз всеобра́зно ве́сь оде́явся, и того́ прие́м сво́йства.

Свети́лен. Подо́бен: Посети́л ны́ е́сть.

Сказа́ на́м Боже́ственная чудодея́ния, сла́вный Христо́ва Ева́нгелиа списа́тель, Матфе́й Богоприя́тный: его́же, любо́вию чту́ще, благосочета́нно воспои́м.

Сла́ва: Мыта́рства и́го отве́рг разу́мно, Христу́ после́довал еси́, о, Матфе́е Богому́дре! следо́м же того́ чу́дно после́дуя, в прича́стии бы́л еси́ того́ ца́рствия, и сла́вы о́бщник, и таи́нник неизрече́нных.

Видео (кликните для воспроизведения).

И ны́не, Богоро́дичен: Всесвя́ты́я ру́ки Твоя́, Богоро́дице Де́во, и́миже зижди́теля носи́ла еси́, поднеси́ в моли́тву о на́с к нему́, я́ко да изба́вит ны́ вся́ких искуше́ний диа́вольских, и получи́ти бу́дущих о́ных бла́г сподо́бит, всепе́тая.

Апостол иаков алфеев молитва
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here